غنی-طالبان-برای-کسب-امتیاز-در-مذاکرات-می‌جنگند

رییس جمهور غنی در واکنش به حملات انتحاری در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان می‌گوید: توسل به ادامه خشونت و کشتن مردم برای بدست آوردن امتیاز در مذاکرات، بدترین رویکردی است که با تاسف طالبان آن را اختیار کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که با تاسف و اندوه فراوان، دیروز طالبان با راه اندازی یک حمله تروریستی در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان، شماری از هموطنان ما را شهید و زخمی نموده و به تاسیسات عام المنفعه آسیب رساندند.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این عمل جنایتکارانه و ضد بشری، گفت: این حملۀ تروریستی بیانگر آن است که طالبان هنوز هم به خشونت و تداوم جنگ پافشاری دارند.

آقای غنی افزوده است که توسل به ادامه خشونت و کشتن مردم برای بدست آوردن امتیاز در مذاکرات، بدترین رویکردی است که با تاسف جنگجویان گروه طالبان آن را اختیار کرده اند.

وی یکبار دیگر بالای گروه طالبان صدا کرد که از جنگ و افغان کشی دست بکشند و ندای صلح دولت و مردم افغانستان و جامعه جهانی را برای ختم جنگ و برقراری صلح بپذیرند. زیرا تشدید خشونت و جنگ، پیشرفت در روند صلح را آسیب می رساند.

این درحالی است که جنگجویان گروه طالبان ساعت ۱:۵۰ پیش از چاشت دیروز دوشنبه(23، سرطان) با انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده در نزدیکی ساختمان ریاست امنیت ملی سمنگان، وارد این ساختمان شدند و برای چندین ساعت با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

مقام‌ها در ولایت سمنگان می‌گویند که در انفجار موتربم که روز گذشته در برابر ساختمان امنیت ملی این ولایت در شهر ایبک رخ داد، ۱۰ تن جان باختند و بیش از ۵۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

غنی: طالبان برای کسب امتیاز در مذاکرات می‌جنگند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد