غنی-طالبان-و-القاعده-هنوز-هم-رابطه-دارند

رییس جمهور غنی می‌گوید که طالبان حملات تهاجمی شان را علیه نیروهای امنیتی و مردم افغانستان ادامه داده اند و اکنون هیچ شواهدی وجود ندارد که آنان رابطه شان را با القاعده و سایر گروه های تروریستی قطع نموده باشند.

به گزارش افغان نیوز: به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در چهارمین نشست مقامات عالی رتبه که عصر دیروز در ارگ دایر گردید، گفت: امیدواری وجود داشت که پروسه صلح از آرزو به یک روند عملی در سال ۲۰۲۰ مبدل گردد، اما طالبان حملات تهاجمی شان را علیه نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم افغانستان ادامه دادند و هیچ شواهدی وجود ندارد که طالبان رابطه شان را با القاعده و سایر گروه های تروریستی قطع نموده باشند.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد: فرصت ها همیشه فراهم نیست، زیرا زنان و مردان افغان ادامه خشونت را نسبت به صلح مشاهده می کنند. برای اینکه روزنۀ فرصت ها باز باشد، ما به تعهدات خود وفا کردیم و شجاعت اخلاقی را با رهایی زندانیان طالبان بخرج دادیم.

آقای غنی در اخیر سخنانش گفت که امیدوارم جامعه جهانی به گونه صادقانه و با جدیت، طالبان را به پروسه صلح ترغیب نماید و ارزش ها و معیارها را برای آنان تفهیم کند، زیرا ما بر اساس این نورم ها، ارزش ها و معیارات با همدیگر باید زندگی کنیم.

در همین حال، رییس جمهور غنی در واکنش به پیام عیدی طالبان نیز گفته است که ما می خواهیم طالبان به افغانستان برگردند و آلۀ دست بیگانان نشوند، زیرا در هدف قرار دادن افغان ها هیچگونه حیثیت و افتخار نیست. بیایید افغانستان را آباد کنید.

این درحالی است که گروه طالبان دیروز (سه‌شنبه، ۷ اسد) سه روز عید «قربان» را آتش‌بس اعلام کرده و از جنگ‌جویانش خواسته است که هیچ‌گونه عملیاتی در این مدت راه‌اندازی نکنند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری در رشته‌تویتی نوشته است که دولت افغانستان اعلام آتش‌بس از سوی طالبان را یک گام مهم می‌داند، اما مردم افغانستان خواستار آتش‌بس دایمی میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان و همچنان آغاز مذاکرات صلح میان دو طرف هستند.

غنی: طالبان و القاعده هنوز هم رابطه دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد