غنی-مکاتب-و-تاسیسات-ما-ویران-شده-اند

رییس جمهور غنی در کنفراس بین المللی تاشکند در مورد افغانستان گفت که افغانها در مبارزه با تروریزم قربانی های عظیمی را متقبل شده اند و این مبارزه به یک کشور محدود بوده نمی تواند. مکاتب و تاسیسات ما ویران شده اند، با وجود این تهدیدات، اراده ما برای ازبین بردن آن قوی است.

به گزارش افغان نیوز: سخنان رییس جمهور غنی در کنفراس بین المللی تاشکند در مورد افغانستان: جای افتخار است که ازبکستان کنفرانس تاشکند را در مورد افغانستان دایر کرد و این برای مردم افغانستان امید تازه خواهد داد. ما بخاطر تامین صلح از تمام فرصت ها استفاده خواهیم کرد.

هدف مشترک ما و شما اقتصاد مشترک است. ما باید یک اقتصاد منسجم داشته باشیم و امروز این فرصت را داریم تا به یک براعظم اقتصاد مبدل شویم.

شبکه های تروریستی فرامرزی تهدید بزرگ برای افغانستان و منطقه می باشند. این شبکه های تروریستی جغرافیا نمی شناسند و تروریستان از این طریق میلیاردها دالر سالانه بدست می آورند.

شبکه های تروریستی باهم وصل اند و اهداف مشترک دارند. افغانستان در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارد و می رزمد. شمار افراد داعش در افغانستان به کمتر از ۲۰۰۰ می رسد. قوای امنیتی و دفاعی افغانستان شجاعانه در مقابل آنان می جنگند و بیش از ۱۰۰۰ آنان را کشته اند که بیشتر در ولایت های ننگرهار و کنر فعالیت داشتند. طی دو هفتۀ گذشته نیروهای افغان عملیات های موثری را برای ازبین بردن این تهدید های مشترک راه اندازی کرده اند.

آینده سیاسی، اقتصادی، صلح و ثبات، پیشرفت و منطقۀ که در آن زندگی می کنیم، مشترک است. این فرصت ها نادر اند و باید از آن استفاده کرد. ما و شما منافع ملی مشترک داریم، هم در سطح ملی، هم در سطح منطقه یی و هم در سطح بین المللی اهداف مشترک و دیدگاه مشترک داریم در این راستا نقش مهم را انجام داده می توانیم.

افغانها در مبارزه با تروریزم قربانی های عظیمی را متقبل شده اند و این مبارزه به یک کشور محدود بوده نمی تواند. مکاتب و تاسیسات ما ویران شده اند، با وجود این تهدیدات، اراده ما برای ازبین بردن آن قوی است.

غنی: مکاتب و تاسیسات ما ویران شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد