غنی-نتایج-انتخابات-پارلمانی-با-مردم-شریک-شود

رییس جمهوری غنی در جلسۀ مشترک کمیسیون های انتخاباتی تاکید داشت که اعلان نتایج باید واضح و در یک جدول زمانی با مردم شریک ساخته شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در جلسۀ مشترک کمیسیون های انتخاباتی گفت که باوجود همه ابهامات و توطیه های که در این راستا موجود بود، انتخابات پارلمانی موفقانه انجام شد.

وی افزود؛ یک بار دیگر از نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی کشور بخاطر تامین امنیت این پروسه ملی، اشتراک گسترده مردم و سهم گیری کاندیدان محترم قدردانی می کنیم.

آقای غنی گفت؛ کاندیدان می خواهند از آرای آنها صیانت شود، مردم و کاندیدان می‌خواهند که اعلان نتایج باید واضح و در یک جدول زمانی با مردم شریک ساخته شود.

این درحالی است که روز گذشته، شماری از کاندیدان انتخابات پارلمای، طی یک کنفرانس خبری از تقلب گسترده ای انتخاباتی در ولایت های تخار، قندهار، پکتیا و ننگرهار خبر دادند.

فاطمه مسعود، کاندیدای ولایت تخار گفت: درجریان انتخابات ما شاهد هرنوع مشکلاتی از سوی حکومت، کمیسیون مستقل انتخابات و انحصار نمودن صندوق های آرا توسط زورمندان بودیم و از سوی هم اکثر مردم از تاخیر در روند برگزاری انتخابات خسته شده بودند و ارای شان را استفاده نکردند و محروم شدند.

غنی: نتایج انتخابات پارلمانی با مردم شریک شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد