غنی-هنگام-فرار،-۱۶۹-میلیون-دالر-با-خود-نبرده-است

سیگار ادعای انتقال ۱۶۹ میلیون دالر توسط اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان را «بعید از حقیقت» خوانده و تصریح کرده که وی و همراهان‌اش هنگام فرار کمتر از ۱ میلیون دالر داشته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ سربازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان«سیگار» در گزارش تازه خود گفته است که اشرف غنی رئیس، جمهور پیشین افغانستان به احتمال زیاد پول زیادی از کشور خارج نکرده است. 

این نهاد گفته که رئیس جمهور پیشین افغانستان و همراهانش بر خلاف ادعاهای قبلی میلیون‌ها دالر را از در جریان فرار از کابل هنگام سقوط به دست طالبان از کشور با خود نبرده‌اند.

به نوشته نشریه امریکایی پولیتیکو، در یکی از گزارش‌های پیشین آمده بود که آقای غنی نزدیک به ۱۷۰ میلیون دالر با خود از کشور بیرون برده و منابع روسی در همان زمان گفته بودند که آقای غنی تا ۶۰ میلیون دالر پول نقد در هلیکوپتر حامل خود هنگام فرار داشته به همراه داشته است. 

آقای غنی خود نیز این اتهامات را رد کرده بود. 

نشریه پولیتیکو با استناد به گزارش اولیه سیگار نوشته که آقای غنی و همراهان مبلغی «کمتر از ۱ میلیون دالر» و شاید هم چیزی به ارزش «۵۰۰ هزار دالر» با خود داشته‌اند که با ۳ هلیکوپتر با خود برده‌اند.

بیشتر این پول هم براساس این گزارش از منابع بودجه دولتی که در قصر ریاست جمهوری مدیریت می‌شده، فراهم شده است.

به نوشته پولیتیکو، یکی از بکس‌های متعلق به جنرال عمرخیل حاوی ۲۰۰ هزار دالر بوده و رفیع فضل مشاور امنیت ملی هم ۲۴۰ هزار دالر از بودجه این نهاد را با خود داشته است. یک مقام ارشد سابق هم به این نهاد گفته که حدود هر نفر بین ۵ تا ۱۰ هزار دالر در جیب خود داشته‌اند.

غنی هنگام فرار، ۱۶۹ میلیون دالر با خود نبرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد