غنی-هیچ-کسی-مانع-تحصیل-دختران-شده-نمی‌تواند

رییس جمهور غنی در گفتگوی تلفنی با دختران ولسوالی مایمی بدخشان که چند روز پیش طالبان مانع شرکت آن‌ها در آزمون کانکور شده بودند، تصریح کرد که هیچ کس نمی‌تواند مانع تحصیل شما شود.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز چهارشنبه(5، سنبله) با دختران ولسوالی مایمی بدخشان که چند روز پیش طالبان مانع شرکت آن‌ها در آزمون کانکور شده بودند، تلفنی گفت‌وگو کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور غنی گفته است که آقای غنی در این گفت‌وگو این دختران را «قهرمان افغانستان» توصیف کرده است.

به گفته او، رییس جمهور غنی گفته است که این دختران به تحصیل باور دارند و هیچ کسی مانع تحصیل این دختران شده نمی‌تواند.

به گفته صدیقی، رییس جمهور غنی خطاب به این دختران گفته است: «علاقمندی شما به تحصیل، بیان‌گر اراده‌ی قوی شما به ساختن افغانستان مترقی و پیش‌رفته است. نهادهای مسوول حکومتی، پیش از این، بر بنیاد میکانیسم پیش‌بینی شده، در زمینه‌ی اخذ آزمون کانکور دختران دروازی اقدام کرده‌اند.»

مقامات محلی در بدخشان هفته گذشته اعلام کردند که طالبان مانع شرکت نزدیک به ۲۰۰ دختر اهل ولسوالی مایمی در آزمون کانکور شده‌اند. قرار بود که آزمون کانکور این دختران در ولسوالی شکی ولایت بدخشان روز پنج‌شنبه، سی‌ام اسد برگزار شود.

این دختران از رییس جمهور غنی خواسته بودند که زمینه شرکت آن‌ها را در آزمون کانکور فراهم کنند. به دنبال آن، از این دختران در ولسوالی شغنان بدخشان آزمون کانکور در دوم سنبله گرفته شد.

غنی: هیچ کسی مانع تحصیل دختران شده نمی‌تواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد