غنی-هیچ-گونه-بی‌توجهی-در-زمینه-ورثه-شهدا-قابل-قبول-نیست

رئیس جمهور غنی به اقدامات سریع بخاطر رسیدگی به ورثه شهدای نیروها تاکید کرد و گفت که هیچ گونه ضیاع وقت و کم کاری در این زمینه قابل قبول نیست.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، از طریق ویدیو کنفرانس با مسئولین نهادهای امنیتی و دفاعی در رابطه به پروسۀ رسیدگی به ورثه شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی بحث نمود.

مسئولین وزارت های دفاع ملی و امور داخله در مورد ترتیب دیتابیس معلوماتی شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، درج اسناد ورثه شهدا، پالیسی مشترک نهادهای امنیتی و دفاعی بخاطر حمایت دوامدار از ورثه شهدا، مفقودین و اسیران نیروهای کشور، به رئیس جمهور گزارش ارائه کردند.

آنان گفتند که کار دیتابیس معلوماتی شهدای نیروها و ورثه آنان در حال تکمیل شدن می باشد و مطابق پالیسی مشترک نهادهای امنیتی و دفاعی از ورثه شهدا، مفقودین و اسیران نیروهای امنیتی و دفاعی، به صورت دوامدار حمایت می شود.

رئیس جمهور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح کشور، ضمن ابراز امتنان از رهبری نهادهای امنیتی و دفاعی، از فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی که بخاطر حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور قربانی داده اند، قدردانی نمود.

وی به اقدامات سریع بخاطر رسیدگی به ورثه شهدای نیروها تاکید کرد و گفت که اقدامات انجام شده کافی نیست، حق ورثه شهدای نیروها بالای ما زیاد است و رسیدگی به آنان یکی از مسئولیت های بزرگ ما می باشد. غنی افزود که در این زمینه هیچ گونه ضیاع وقت و کم کاری قابل قبول نیست.

آقای غنی به مسئولین نهادهای امنیتی و دفاعی هدایت داد تا در قوانین و بیروکراسی که باعث کندی روند رسیدگی به ورثه شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی می گردد، اصلاحات به میان بیاورند، تا کمک ها به آنان در اسرع وقت برسد.

اشرف غنی ضمن تاکید به رسیدگی کامل به مجروحین نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت که قربانی های نیروهای ما از ارزش مقدس برخوردار است و نباید در قسمت پرداخت حقوق، امتیازات و کمک ها برای ورثه آنان تعلل و کم کاری صورت گیرد.

این درحای است که روزنامه‌ی نیویارک تایمز به تازگی گزارش کرده است که به باور وزارت دفاع ایالات متحده‌ی امریکا (پنتاگون)، دست‌کم 50 درصد نیروهای امنیتی افغانستان به احتمال زیاد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

غنی: هیچ گونه بی‌توجهی در زمینه ورثه شهدا قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد