واکنش-افغانستان-به-تنش‌های-اخیر-میان-هند-و-چین

وزارت خارجه افغانستان به‌خاطر خسارات جانی و مالی ناشی از تنش‌های اخیر بین هند و چین، با مردم هردو کشور ابراز همدردی کرده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه‌ی افغانستان دیروز (شنبه، 31 جوزا) در اعلامیه‌ای، به‌خاطر خسارات جانی و مالی ناشی از تنش‌های اخیر بین هند و چین، با مردم هردو کشور ابراز همدردی کرده است.

در اعلامیه آمده است: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان با ابراز همدردی به‌خاطر خسارات جانی و مالی ناشی از این حوادث، آرزو می‌کند که دو کشور قدرتمند منطقه و جهان مشکل موجود را از راه تفاهم و حسن هم‌جواری حل‌وفصل نمایند.»

نیروهای مرزی هند و چین، چند روز پیش در منطقه‌ی مرزی مورد مناقشه هیمالیا با هم درگیر شدند. وزارت خارجه‌ی چین، نیروهای هند را متهم کرده است که با عبور از مرز وارد خاک چین شده و پس از حمله باعث وقوع «درگیری‌های فیزیکی شدیدی» شدند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند گفته است: «تمام کشور از اقدامات چین صدمه دیده و خشمگین است. هند خواستار صلح و دوستی است، اما حمایت از تمامیت ارضی برای هند در درجه نخست اهمیت قرار دارد.»

برخی رسانه‌ها گزارش داده که در نتیجه درگیری میان دو طرف دست‌کم 20 نیروی مرزی هندی کشته و بیش از 70 نیروی این کشور زخمی شده‌اند. در مورد تلفات نیروهای مرزی چین گزارش نشده است.

چین و هند ۳۴۴۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و در مناطقی دچار اختلافات ارضی هستند. ارتش‌های دو کشور که از بزرگ‌ترین نیروهای نظامی جهان هستند تا کنون بارها در این مناطق با هم درگیر شده‌اند.

واکنش افغانستان به تنش‌های اخیر میان هند و چین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد