غنی؛-نشان-عالی-دولتی-افغانستان-را-به-خانواده-آل-سعود-اهدا-کرد

رئیس جمهورغنی به منظور جلب حمایت عربستان، نشان عالی دولتی شاه امان الله خان را به ولید بن طلال یکی از اعضای سلطنتی عربستان اهدا کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور شام روز گذشته با آقای ولید بن طلال یک تن از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی و سرمایه دار بزرگ ان کشور، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد ظرفیت های افغانستان در بخش سرمایه گذاری و تجارت و همچنان پروژه های زیربنایی، بحث و تبادل نظر نمودند.

آقای طلال گفت: صحبت های که ما با کمپنی های معتبر داشتیم، آنان شرایط افغانستان را برای سرمایه گذاری مساعد می دانند و همچنان گفتگوهای که با وزیر مالیه افغانستان در رابطه به سرمایه گذاری داشتیم، آنرا تعقیب می کنیم.

در مقابل رئیس جمهورغنی از سرمایه گذاری ها در افغاسنتان استقبال نمودو. وی افزود که کشور های اسلامی باید هماهنگی داشته باشند تا فقر در این کشور ها از بین برود.

آقای غنی گفت که کشور های اسلامی با پیشینه تاریخی و تمدنی که دارند، نباید به پناهگاه ها برای تروریستان مبدل گردند.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد که در افغاسنتان دموکراسی در حال نهادینه شدن است و چس از ختم دوره کاری، به انتخابات می رویم و تا تدویر انتخابات قدرت انتقال پیدا میکند.

رئیس جمهورغنی در این دیدار به منظور قدردانی از تلاش های ولید بن طلال در جهت تقویت مناسبات تجارتی میان افغاسنتان و عربستان سعودی و جلب کمک و همکاری عربستان سعودی به افغاسنتان، نشان عالی دولتی غازی امان الله خان را به وی تفویض کرد.

 

غنی؛ نشان عالی دولتی افغانستان را به خانواده آل سعود اهدا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد