فرصت-مناسبی-است-که-طالبان-دست-از-خشونت-بردارند

وزیر امور خارجه کشور در دیدار با سرمنشى سازمان ملل متحد، گفت: پروسه ى كابل و نشست تاشكنت فرصتى بزرگ براى طالبان است كه دست از خشونت بردارند و به صلح رو بياورند.

به گزارش افغان نیوز: صلاحالدين، وزير امور خارجه جمهورى اسلامى افغانستان؛ در جريان سفرش به نيو يارك، با اَنتونيو گوترش، سرمنشى سازمان ملل متحد ملاقات نمود.

وزير امور خارجه كشور، ضمن سپاسگزارى از پشتيبانى و همكارى هاى دوامدار ملل متحد از دولت و مردم افغانستان؛ گفت، پروسه ى كابل و نشست تاشكنت فرصتى بزرگ براى طالبان است كه دست از خشونت بردارند و به صلح رو بياورند.

گوترش؛ بر همكارى و پشتيبانى ملل متحد از افغانستان تأكيد كرده، حمايَتش را از پروسه هاى صلح كابل و نشست تاشكنت ابراز داشت.

آقاى ربانى نيز، با بيان اينكه افغانستان روابطش با كشور هاى آسياى ميانه را بيش از پيش گسترش داده و معاهدات مختلفِ اقتصادى و ترانزيتى با اين ممالك امضا كرده است؛ تصريح كرد، ملل متحد مى تواند نقش بزرګ در آوردن صلح و تأمين امنيت در منطقه و افغانستان بازى كند.

همچنين وزير امور خارجه كشور؛ از سرمنشى سازمان ملل خواست، تا زمينه ى حضور كارشناسان و اشخاص با تجربه از افغانستان را جهت كار و فعاليت در نهادهاى ملل متحد فراهم سازد.

فرصت مناسبی است که طالبان دست از خشونت بردارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد