فرمانده-جنرال-دوستم؛-محور-گفتگوی-نمایندگان-مجلس

شماری از نمایندگان مجلس می گویند؛ اگر رییس جمهور غنی اراده مبارزه با زورگویی و جنایت را دارد باید از کابل شروع کند، درحالیکه امروز تنها قیصاری، فرمانده ویژه جنرال دوستم به سوژه درجه یک تبدیل شده است.

به گزارش افغان نیوز: لالی حمید زی، یکی از نمایندگان مجلس امروز شنبه( 16، سرطان) گفت که نیروهای امنیتی خانه قیصاری را تلاشی کرده که در جریان آن ۲۵ نفر دستگیر ۲ دو نفر کشته شده اند اما وزارت دفاع می گوید که در این خانه تروریستان حضور داشته اند.

در همین حال عبدالستار درزابی می گوید: در سیاست هر چیز تغییر می کند اما منفعت تغییر نمی کند. شهروندان ترک در این کشور  بی کس محسوب می شوند و هر روز  فرمانده های شان از قدرت کنار زده میشود.

وی افزود؛ رییس  جمهور غنی با زنده کردن دوره عبدالرحمن  کشور را به بحران مواجه نموده و زمینه دخالت کشورهای خارجی را فراهم میسازد. درزابی تاکید داشت که جنرال دوستم به عنوان معان اول رییس جمهور صدای ملتی است که از آن حمایت کرده اند، بنابراین حقوق یک قوم نباید قربانی جرایم شخصی افراد شود.

از سوی هم نادر خانه کتوازی می گوید که دستگیری زورمندان مسلح غیر مسئول از سوی حکومت قابل تقدیر می باشد، اما این مورد باید بر کل زورمندان مسلح تطبیق شود و به بازداشت قیصاری خلاصه نشود.

عارف رحمانی می گوید: حکومت تخم نفاق را میکارد، زیرا پرونده ۶۵۰ تروریست در زندان که روی میز رئیس جمهور قرار دارد نه تنها حکم اعدام آنها امضاء نمی شود بلکه هر روز آزاد میشوند اما امروز به جان یک فرد بنام قیصاری چسبیده است.

صادقی زاده نیلی می افزاید: اگر رئیس جمهور اراده مبارزه با زورگویی و جنایت را دارد باید اول از کابل شروع کند، زیرا هر نوع جنایت در اینجا جریان دارد، درحالیکه تنها قیصاری امروز به سوژه درجه یک تبدیل شده است.

این درحالی است که پس از بازداشت نظام‌الدین قیصاری از سوی ارتش ملی، جنرال دوستم، معاون اول رییس‌جمهور خواستار آزادی هرچه زودتر نماینده‌ی نظامی‌اش شد و با نشر اعلامیه‌یی اعلام کرد که اگر او آزاد نشود برنامه‌های دولت از جمله پروسه‌ انتخابات در شمال کشور با «چالش جدی» مواجه خواهد شد.

فرمانده جنرال دوستم؛ محور گفتگوی نمایندگان مجلس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد