فرماندهان-طالبان-برای-تعلمیات-جدید-به-پاکستان-رفتند

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می‌گوید که حکومت برای جنگ و صلح هر دو آمادگی‌ بگیرد؛ زیرا تمام فرماندهان طالبان برای تعلمیات نو به پاکستان رفتند.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، دیروز جمعه (۲۴ دلو)، در نشستی در کابل، گفت که پاکستان برخلاف حرف‌هایش که گویا همکار روند صلح افغانستان است، همچنان از گروه طالبان حمایت می‌کند.

او گفت: « نفرهای ما در آنجا سه ماه خواب می‌شوند، اما نمی‌دانم که چاق می‌شوند یا لاغر. ما در اینجا دل خود را خوش کنیم که صلح می‌شود، زیاد امیدوار نیستم. تمام قومندان‌های طالبان برای تعلمیات نو به پاکستان رفتند. پاکستان می‌گوید که از صلح حمایت می‌کنیم؛ اما همان گپ‌شان را هم ملاحظه کنیم.»

محقق گفت، در صورتی که تا فصل بهار روند صلح به نتیجه‌ نرسد، جنگ‌های بی‌سابقه‌ی آغاز خواهد شد، به همین دلیل، دولت باید خود را هم برای برقراری صلح و از سویی برای دفاع از مردم آماده بسازد.

آقای محقق در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت که هرچند مخالف زیاد اداره‌ی موقت نیست؛ اما با توجه به این که ما تجربه‌ی حکومت موقت را داشته‌ایم، نباید هر روز آن را تکرار کنیم.

او تأکید کرد که قانون اساسی و ارزش‌های دو دهه‌ی گذشته باید حفظ شود و نباید قانون اساسی افغانستان به بهانه‌ی صلح از بین برود.

این در حالی است که بیش از یک ماه می‌شود که دور دوم گفت‌وگوهای صلح در قطر آغاز شده؛ اما تا هنوز نشست رسمی‌ای میان دو هیئت برگزار نشده است. 

از سوی هم، طالبان به جای گفت‌وگو با هیئت دولت، سفرهای منطقه‌ای و جهانی خود را آغاز کرده و تمایل برای گفت‌وگو ندارند.

فرماندهان طالبان برای تعلمیات جدید به پاکستان رفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد