فساد؛-دلیل-اصلی-شکست-نیروهای-نظامی-افغانستان-در-میدان-های-جنگ-است

مجلس سنا میگوید که وجود فساد اداری در سکتورهای نظامی دلیل اصلی تضعیف نیروهای نظامی کشور است و باید جنرالان احتیاطی که از تجربه بلند جنگی برخوردار هستند؛ وارد میدان شوند.

به گزارش افغان خبر: شماری از سناتوران امروز یک شنبه (15میزان) در مجلس سنا بیان کردند که حدود  400 هزار تن نیروهای نظامی کشور در برابر چند تن طالب ایستادگی کرده نمیتوانند و این امر سوال برانگیز است.

این سناتوران علاوه میکنند که دلیل اصلی شکست نیروهای امنیتی در جبه‌هات جنگ و افزایش ناامنی ها در کشور وجود فساد و گماشتن افراد غیر مسلکی در سمت های نظامی است.

بر اساس گفته های این سناتوران، برای مدیریت بحران امنیتی باید جنرالان احتیاطی که در وزارت های دفاع و داخله مصروف هستند وارد میدان شوند به صورت درست نیروهای امنیتی و دفاعی را رهبری نمایند.

زلمی زابلی، عضو سنا گفت: "ما بهترین جنرالان را در بست های احتیاطی وزارت دفاع و داخله داریم ولی رهبران حکومت وحدت ملی کسانی را به مدیریت قطعات نیروهای امنیتی می گمارند که توانایی مدیریت سالم را ندارند".

آقای زابلی از رهبران حکومت وحدت ملی؛ خواست که دست از تعصب بر دارند و منصب دارانی را که در بست های احتیاطی هستند، به وظیفه بگمارند تا سرنوشت جنگ به نفع مردم افغانستان و نیروهای امنیتی تغییر کند.

الله داد اندر، عضو دیگر مجلس سنا با انتقاد از حکومت میگوید که هر روز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در نقاط مختلف وارد جنگ با مخالفان مسلح هستند و نمیتوانند دست آورد خوبی داشته باشند و این امر نگران کننده است.

آقای اندر افزود که افراد غیر مسلکی در صفوف نیروهای مسلح مکافات می شوند ولی در صورت تخلف و غفلت مجازات نمی شوند و به همین دلیل روی عملکرد نیروهای تاثیر منفی می گذارد.

به گفته وی، باید افراد مسلکی و جنرالان کار کشته که بتوانند نیروهای امنیتی را درست سوق و اداره کنند به کار گماشته شوند.

در حال حاضر نیروهای نظامی کشور در ولایات کندز، تخار، بغلان، هلمند، ارزگان و فراه مصروف جنگ هستند و در روز های اخیر حملات طالبان مسلح نیز افزایش یافته است.

تهدیدهای جدی ولایات هلمند، فراه و کندز که تا آستانه سقوط پیش رفت، نمایندگان مردم را در مجلسین شورای ملی نگران ساخته است.

 

فساد؛ دلیل اصلی شکست نیروهای نظامی افغانستان در میدان های جنگ است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد