کنسولگری-افغانستان-در-شهر-حیدرآباد-هند-گشایش-میابد

شیدا محمد ابدالی، سفیر افغانستان در دهلی نو بیان کرد؛ به زودی کنسولگری کشورمان در شهر حیدرآباد هند گشایش میابد که در روابط دو کشور تاثیرگذار است.

به گزارش افغان خبر: شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در هند میگوید که با گشایش این کنسولگری روابط دو کشور بهتر شده و به مشکلات افغان ها در این شهر رسیدگی میشود.

در حال حاضر افغان های زیادی در هند زندگی میکنند و شماری نیز برای تشخیص بیماری هایشان به شهر های آن کشور سفر میکنند که در آنجا هرازگاهی با مشکل مواجه میشوند.

از سوی هم هزاران تن دانشجوی افغان در دانشگاه های هند مصروف تحصیل هستند و آن کشور در سال های گذشته یک بخش بزرگ از بورسیه تحصیلی را در اختیار دولت افغانستان قرار داده است.

این اقدام به گسترش روابط دوجانبه هند و افغانستان در سطوح مختلف به ویژه در زمینه تحصیل و آموزش، بصحت و درمان و تجارت کمک می‌کند.

ابدالی ادامه داد که با مقامات دهلی‌نو در مورد اقدامات عملی در زمینه گشایش کنسولگری در حیدرآباد مذاکره خواهد کرد.

به زودی افغانستان هیئتی را برای یافتن محل ایجاد این کنسولگری به هند میفرستد.

به گفته نماینده سیاسی افغانستان در هند، بیش از یک هزار دانشجوی افغان در شهر حیدرآباد هند مصروف تحصیل هستند و همچنان در بخش تجارت نیز در این شهر کار های انجام خواهد شد.

افغانستان یک سفارت در دهلی‌نو، یک کنسولگری در بمبئی دارد و پیشنهاد افتتاح دفتر تجاری در شهر «کلکته» را نیز به مقامات هندی ارائه کرده است.

سفیر افغانستان در هند همچنین از امضای قرارداد «خواهر خواندگی» شهر حیدرآباد و جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق خبر میدهد.

میزان تجارت افغانستان و هند حدود 700 میلیون دالر در سال است و ابدالی از افزایش این میزان به یک میلیارد دالر خبر می‌دهد.

همچنان او در مورد افزایش میزان تجارت میان دو کشور افزود چالش‌های تدارکاتی که به دلیل جلوگیری از ترانزیت توسط پاکستان به وجود آمده است، با امضای قرارداد بندر چابهار میان افغانستان، ایران و هند برطرف خواهد شد و این بندر به تجارتی خاصی برای سه کشور تبدیل میشود.

کنسولگری افغانستان در شهر حیدرآباد هند گشایش میابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد