فهرست-نهایی؛-نامزد-انتخابات-پارلمانی-حذف-شدند

کمیسیون سمع شکایات انتخابات، نام‌های هفت نامزد پارلمانی را از فهرست نهایی کاندیدان حذف کرد.

به گزارش افغان نیوز: علیرضا روحانی، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، به روز پنجشنبه، ۲۶ میزان، در یک نشست خبری در کابل گفت که نامهای این افراد به دلایل چون محکوم بودن به حبس، داشتن تابعیت کشور دوم، زیر سن بودن و عدم استعفا از وظایف دولتی شان از فهرست نامزدان حذف شده است.

روحانی تصریح کرد که روحینا ولی‌زی، عبدالله ساحل و غلامنبی ساقی به دلیل عدم استعفا؛ عبدالکریم شفق و حبیبالله غوریانی به دلیل محکوم بودن به حبس و احمدشاه سادات حسینی به دلیل داشتن تابعیت ایران و سمیرا خیرخواه به دلیل تکمیل نکردن سن قانونی از فهرست نهایی نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان حذف شدهاند.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرد که با حذف این نامهای افراد، فهرست نامزدان انتخابات مجلس کاملاً نهایی شده است و تصمیم تازه برای حذف نامزدان دیگر از این فهرست اتخاذ نخواهد شد.قرار است انتخابات مجلس نماینده‌گان، روز شنبه (۲۸ میزان)  در ۳۳ولایت کشور – به استثنای غزنی - برگزار شود.

این درحالی است که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، در ماه اسد نیز نام‌‍های ۳۵ تن را به دلایل مختلف از جمله داشتن افراد مسلح غیرمسؤول، از فهرست نهایی نامزدان انتخابات مجلس، حذف کرده بود.

فهرست نهایی؛ 7 نامزد انتخابات پارلمانی حذف شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد