قایق‌های-ایرانی-در-صورت-مزاحمت-باید-نابود-شوند

رییس جمهور امریکا به قوای بحری این کشور دستور داده تا هر گونه و تمام قایق‌های ایرانی را در صورت مزاحمت به کشتی‌های امریکایی هدف قرار داده، منهدم کنند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا روز گذشته در تویتی گفت که به قوای بحری این کشور دستور داده تا هر گونه و تمام قایق‌های ایرانی را در صورت مزاحمت به کشتی‌های امریکایی هدف قرار داده، منهدم کنند.

اگرچه رئیس جمهور امریکا در این تویت خود به کدام واقعه به خصوص اشاره نکرد، ولی این دستور بعد از آن صادر می‌شود که نیروهای بحری امریکا چند روز پیش از تهدید ناوگان امریکایی توسط قایق‌های تیز رفتار سپاه پاسداران در خلیج فارس خبر داد.

آژانس خبررسانی نیمه دولتی ایسنا از قول یک سخنگوی اردوی ایران گزارش داد که در واکنش به تویت ترمپ گفت که امریکا باید روی حفاظت نیروهای مسلح خود از ویروس کرونا تمرکز کند.

امریکا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که ۱۱ قایق سپاه پاسداران برای کشتی‌های جنگی امریکا در شمال خلیج فارس مزاحمت ایجاد کردند.

ناوگان پنجم قوای بحری امریکا مستقر در بحرین این حرکت قایق‌های ایرانی را بی‌باکانه و غیر مسلکی توصیف کرد.

اما سپاه پاسداران در اعلامیه دو روز بعد خود گزارش قوای بحری امریکا از مزاحمت نیروهای ایرانی به کشتی‌های جنگی امریکا را یک روایت "جعلی" و"هالیوودی" خواند و در عین حال تأیید کرد که نیروهای ایرانی در دو هفته گذشته سه بار با قوای بحری امریکا در منطقه روبه‌رو شده‌اند.

نیروهای سپاه پاسداران هشدار دادند که هر گونه محاسبۀ غلط به واکنش قاطعانه روبه‌رو خواهد شد.

قبل از این هم چندین مورد رویارویی نزدیک میان نیروهای بحری امریکا و ایران در خلیج فارس صورت گرفته که در برخی از آن نیروهای امریکایی وقتی‌که قوای ایران به کشتی‌های امریکایی بی‌حد نزدیک شده، فیرهای هشدار دهنده کرده‌اند.

تنش میان امریکا و ایران در ماه جنوری گذشته بعد از آن افزایش یافت که قاسم سلیمانی قوماندان جناح قدس سپاه پاسداران در یک حمله طیارۀ امریکایی بدون سرنشین در نزدیکی میدان هوایی بغداد کشته شد.

قایق‌های ایرانی در صورت مزاحمت باید نابود شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد