نماینده-ایران-و-عبدالله-روی-اجماع-منطقوی-گفتگو-کردند

نماینده خاص ایران و عبدالله در مورد اجماع منطقو‌ی برای موفقیت پروسه صلح، تهدید مشترک ویروس کرونا و روابط دو جانبه میان افغانستان و ایران بحث ‌و تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله در صفحه فیسبوک خود نوشته که عصر روز گذشته (31 حمل) با ابراهیم طاهریان نماینده خاص ایران برای افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

آقای عبدالله افزوده که در این دیدار در مورد اجماع منطقو‌ی برای موفقیت پروسه صلح در کشور، تهدید مشترک ویروس کرونا و روابط دو جانبه میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران بحث ‌و تبادل نظر صورت گرفته‌است.

گفتنی است که آقای طاهریان پیش از دیدار با داکتر عبدالله با رییس جمهور غنی نیز دیدار کرده است.

ارگ ریاست جمهوری گفته که دوطرف در این دیدار در رابطه به تکمیل کار ایستگاه خط آهن ایران-هرات، کاهش پروسه بازگشت مهاجرین، پروسه صلح افغانستان و مسایل منطقه، بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

در همین حال، نماینده خاص ایران با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه نیز دیدار کرده و دو طرف روی مشکلات مهاجرین و تجار افغان در ایران، تاسیس ایستگاه ریل در نزدیک سرحد با ایران، جلب کمک های کمیساریای عالی سازمان ملل برای مهاجرین افغان در آن کشور، ایجاد سهولت‌ها برای انتقال گندم کمک شده از جانب هند برای افغانستان از طریق بندر چابهار ایران، بحث و گفتگو کرده‌اند.

آقای طاهریان همچنین گفته که ایران از پروسه صلح افغانستان حمایت همه جانبه کرده و در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی در افغانستان وعده هر نوع همکاری سپرده است.

این درحالی است که دو هفته پیش وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که طرح عودت مهاجران افغان از ایران را به سفیر ایران تسلیم کرده است.

نماینده ایران و عبدالله روی اجماع منطقوی گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد