قریشی-به-اتمر-طالبان-را-به-مذاکره-ترغیب-می‌کنیم

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با حنیف اتمر وعده سپرد که در راستای ترغیب طالبان به مذاکره و دریافت راه حل سیاسی، تلاش می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد حنیف اتمر، وزیر خارجۀ  کشور در حاشیۀ چهارمین نشست گروه تماس افغانستان در چارچوب سازمان شانگهای با شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان در مورد همکاری عملی در امر مبارزۀ مشترک علیۀ تروریزم و تأمین صلح و ثبات پایدار گفتگو کرده است.

آقای اتمر، تقویت همکاری‌های منطقه‌یی را در کنار حمایت‌ها و همکاری‌های جامعه جهانی با افغانستان در موفقیت روند صلح مهم و با اهمیت خواند. 

وی، حضور جنگجویان خارجی و شبکه‌های تروریستی منطقه‌یی و بین‌المللی را در کنار طالبان، تهدید بزرگ به منطقه و جهان خوانده، بر همکاری عملی کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان در خصوص بستن پناه‌گاه ها و منابع تمویل طالبان، و تشویق این گروه برای از سرگیری مذاکرات معنی‌دار و دریافت راه حل سیاسی در راستای موفقیت روند صلح افغانستان، تأکید کرد. 

در همین حال، آقای قریشی، بی‌ثباتی افغانستان را بی‌ثباتی منطقه عنوان نموده و از تداوم حمایت‌های کشورش برای یک افغانستان باثبات به وزیر امور خارجه اطمینان داد. 

وزیر خارجۀ پاکستان ضمن اشاره به اهمیت کاهش خشونت‌ها و استقرار آتش بس در افغانستان، تعهد کشورش را برای تلاش در راستای ترغیب طالبان به مذاکره و دریافت راه حل سیاسی، ابراز نمود.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که خروج قوای خارجی خلای بسیار آنی ایجاد کرد، اما بازهم زیر تاثیر تبلیغات نروید، زیرا دشمن نه شش متر قد دارد و نه بالدار است.

قریشی به اتمر: طالبان را به مذاکره ترغیب می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد