هیچ-بهانه‌ی-برای-جهاد-در-افغانستان-وجود-ندارد

وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور می‌گوید که براساس فتوای علمای جهان اسلام در کنفرانس عربستان سعودی، هیچ بهانه‌ی برای جهاد در افغانستان باقی نمانده و این جنگ باید از راه تفاهم حل شود.

به گزارش افغان: محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف، امروز شنبه( 29، جوزا ) در یک نشست خبری گفت که موقف تمام علمای جهان اسلام در مورد جنگ افغانستان یکی است و این نبرد خونین و نامشروع باید پایان یابد.

آقای حلیمی گفت: علمای پاکستان پیشین از این در مورد جنگ افغانستان فتوا صادر می کردند، اما اکنون این جنگ را حرام دانسته ودر کنفرانس عربستان سعودی گفتند که این جنگ به نفع مردم افغانستان نیست و نباید افراد ملکی قربانی شوند.

وی افزود: « پس از این، علمای افغانستان و پاکستان یک کمیته مشترک خواهند داشت؛ براساس آن، هر عالمی که در مورد جنگ افغانستان فتوا صادر کند باید پاسخ نیز ارائه نماید.»

با این همه، قرار بود که عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه، حامد کرزی، محمدکریم خلیلی، محمدیونس قانونی، عنایت‌الله بابر فرهمند و شمار دیگر سیاسیون با رهبران طالبان در دوحه دیدار کنند. 

یک منبع به رسانه ها گفته است که دیدار رهبران افغانستان با طالبان به دلیل به توافق نرسیدن دو طرف روی اجندای دیدار، به تعویق افتاده است.

اما شورای عالی مصالحه ملی و گروه طالبان تاکنون به صورت رسمی درباره این دیدار چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که قرار بود نشستی در مورد پروسه صلح افغانستان در ترکیه نیز برگزار شود، اما به دلیل شرکت نکردن طالبان در این نشست، تاکنون از برگزار آن خبری نیست.

هیچ بهانه‌ی برای جهاد در افغانستان وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد