قصر-استور-بعد-از-مرمت-و-بازسازی-با-حضور-رئیس-جمهورغنی-افتتاح-شد

قصر استور در مقر وزارت خارجه افغانستان، مکانی که بیش از یک قرن مکان دیپلوماسی این کشور بود با هزینه ۵.۷ میلیون دالر با حضور رئیس جمهورغنی به بهره برداری سپرده شد.

به گزارش افغان خبر: قصر استور مکان تاریخی در عرصه سیاست گذاری کشور بعد از مرمت با همکاری مالی کشور هندوستان امروز دوشنبه (اول سنبله) با حضور رئیس جمهورغنی و شمار دیگر از مقام های حکومتی افغانستان و هند بازگشایی شد.

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور در مراسم افتتاح این قصر گفت:" قصر استور در زمان حبیب الله سراج ساخته شد و در مدت یک قرن مرکز دیپلوماسی افغانستان بود".

او افزود که این مرکز در دوران های گذشته بر اثر بی توجهی مسئولان دولتی فرسوده گردیده بود، اما سه سال قبل کار مرمت و بازسازی آن با هزینه 5.7 میلیون دالر از سوی حکومت هند توسط موسسه آغاخان آغاز گردید.

مرمت و بازسازی این قصر به سبک قدیمی آن و با نقاشی های ظریف تکمیل گردیده است.

صلاح الدین ربانی همچنان در مورد دوستی افغانستان و هند سخن گفته و بیان کرد که همکاری های دوستانه این دو کشور تنها به گذشته ها بر نمیگردد، بلکه تهدید و منافع مشترک نیز میان این دو کشور حاکم است.

او تروریزم و افراط گرایی را از تهدید های مشترک افغانستان و هند دانست و تکمیل پروژه های انکشافی از جمله منافع مشترک عنوان شد.

همچنان در این برنامه وزیر خارجه کشور از همکاری های کشور هندوستان در زمینه های نظامی، انکشافی، آموزش و تحصیلات عالی با افغانستان براز قدردانی کرد.

قصر استور بعد از مرمت و بازسازی با حضور رئیس جمهورغنی افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد