موافقت‌نامه-استقلال-هند-در-کابل-به-امضا-رسیده-بود-افغانستان-به-دنبال-احیای-عظمت-گمشده-خویش-است

رئیس‌جمهور غنی با اشاره به تاریخ موثر کشور می‌گوید که موافقت‌نامه استقلال هند در قصر استور در کابل به امضا رسیده بود و در ادامه افزود، با تکمیل پروژه‌های انکشافی عظمت دوران شاه امان‌الله خان را بازمیابیم.

به گزارش افغان خبر: رئیس‌جمهور محمد اشرف غنی امروز دوشنبه (اول سنبله) در کابل در برنامه به مناسبت افتتاح قصر استور در مقر وزارت خارجه افغانستان گفت که مردم ما با دوستی در برابر همه دولت‌ها به ترقی خواهد رسید.

او بیان کرد:" حکومت و مردم افغانستان در پی تجدید عظمت قرن بیستم خویش در زمان امان‌الله خانه است که از جایگاه برابر با ملت و دولت‌های دور و نزدیک خویش مذاکره و دوستی می‌کردیم".

رئیس‌جمهور غنی گفت که حکومت افغانستان تلاش می‌کند تا در برابر تعهدات خویش در برابر سایر ملل مسئولانه عمل کرده و نقش خویش را به‌صورت رست ایفا نماید.

همچنان رئیس‌جمهور کشور بیان می‌کند که افغانستان راه صلح‌آمیز و ترقی و انکشاف را در پیش‌گرفته است و به جنگ پایان می‌دهد تا به رشد و شکوفایی دست یابد.

اما به باور غنی کسانی که به دنبال جنگ و خونریزی هستند به آینده خود و کشور خود توجه نکرده و آن را تباه می‌کند که به‌زودی پیشمانی نصیب آن‌ها خواهد شد.

به گفته او افغانستان خواهان روابط صلح‌آمیز با تمام کشورهای همسایه و منطقه است و دوستی افغانستان با هند نمونه بارز این سیاست افغانستان به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور غنی علاوه کرد که افغانستان با هند روابط دوستانه تاریخی دارد و حتی موافقت‌نامه استقلال هندوستان در قصر استور که امروز بعد از بازسازی دوباره افتتاح شد در کابل به امضا رسید و آن کشور به استقلال خود دست‌یافت.

وی تصریح می‌کند که هندوستان و افغانستان در هر شرایط تاریخی در کنار هم بوده و امروز نیز مردم هند افغانستان را در برابر مشکلات تنها نگذاشته و برای شد و ترقی افغانستان تلاش می‌کند.

به گفته غنی، حکومت افغانستان نیز از این فرصت‌ها به‌صورت درست استفاده خواهد کرد و تا به زودترین فرصت به رشد و ترقی دست یابد.

نارندرامودی نخست‌وزیر هند نیز از طریق ویدیو کنفرانس دوستی افغانستان و هند را پایدار خواند و بیان کرد که بیش از یک میلیارد و 50 میلیون ملت هند از مردم افغانستان حمایت می‌کند.

موافقت‌نامه استقلال هند در کابل به امضا رسیده بود/ افغانستان به دنبال احیای عظمت گمشده خویش است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد