لویه-جرگه-مشورتی-راه-حل-مشکلات-افغانستان-نیست

تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله اعلام نموده که در نشست زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه تیم ثبات و همگرایی در مورد برگزاری نشست لویه جرگه مشورتی صلح آمده است که لویه جرگه پیش‌بینی شده در قانون اساسی مرجع عالی تصمیم‌گیری و سایر جرگه‌های مشورتی، راه‌کار موثر برای گرفتن دیدگاه‌های مردم می‌باشد.

اعلامیه افزوده است؛ از آنجایی‌که مشورت هم از نظر دینی یک امر پسندیده است و هم در جهان امروزی برای بهبود امور، یک اصل مهم پنداشته می‌شود، تیم ثبات و همگرایی با درک اهمیت این مسئله در مسایل مهم افغانستان به مشورت باورمند است و آن را به همه طرف‌های تصمیم‌گیر و سیاسی در مراحل مختلف توصیه کرده است.

در اعلامیه آمده است که از چندی به این‌سو برای برگزاری نشست مشورتی زیر عنوان جرگه مشورتی صلح تصمیم گرفته شده و با توظیف تعدادی، بخش‌هایی از مراحل تطبیقی آن را نیز پیش برده‌اند.

ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم.

تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام می‌نماید که در نشست زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند.

این درحالی است که مذاکرات صلح افغانستان میان دیپلمات‌های ایالات متحده و نمایندگان طالبان در قطر تا پایان دور پنجم این گفت‌و‌گوها و در آستانه‌ی آغاز دور ششم، به زعم طرف‌ها به خوبی و خوش‌بینی به پیش می‌رفت که موضوع برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح وارد معادلات صلح افغانستان شد.

لویه جرگه مشورتی راه حل مشکلات افغانستان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد