ما-در-صدد-تقابل-با-شورای-ملی-نیستیم-روند-استیضاح-متوقف-شود

رئیس جمهورغنی در دیدار با اعضای مجلس نمایندگان میگوید که حکومت در صدد تقابل با شورای ملی نیست، اما روند استیضاح اعضای کابینه به تعویق انداخته شود.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور ، شب گذشته با هیئت اداری، رؤسای کمیسیون‌ها و گروپ‌های پارلمانی مجلس نمایندگان در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار که داکتر عبدالله عبدالله رئیس‌اجرائیه نیز حضور داشت، رئیس جمهور گفت، ما متعهد به اصل آوردن اصلاحات و حسابدهی شفاف هستیم، و به اصل تفکیک قوا احترام قایل هستیم.

او افزود که ما خیر مملکت را در بحث سازنده با نمایندگان مردم در شورای ملی می‌دانیم، اما راه‌حل در دست شماست که چه تصمیمی برای خیر و فلاح مردم اتخاذ می‌نمایید.

رئیس‌جمهورغنی گفت، انتظار حکومت این است که پروسۀ استیضاح وزرا به تعویق بیافتد. او گفت که حد اقل صد کشور جهان مشکل مصرف بودجه دارند که از این میان شماری اندک توانسته‌اند مشکل مصرف بودجه شانرا حل کنند، اما حکومت گام‌های عمده در راستای تطبیق بودجه و بهبود سیستم مالی و بودجوی کشور برداشته است ومصرف بودجه در سال ۱۳۹۵ به مراتب بهبود یافته‌است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد که ما در صدد تقابل با ولسی جرگه نیستیم و در دو سال گذشته ۳۰ نشست مشترک و مشورتی را با شورای ملی برگزار کردیم.

در این دیدار داکترعبدالله عبدالله رئیس‌اجرائیه طی سخنانی گفت که سال ۱۳۹۴ سال دشوار بود و در حالت خاص به‌سر می‌بردیم. او تأکید کرد که اجرا و تطبیق پروژه‌ها مستقیم به تأمین امنیت ارتباط دارد.

رئیس‌اجرائیه افزود: نگرانی ما این است که تصمیم شما مبنی بر استیضاح وزرا سبب کندی بیشتر در مصرف بودجه گردد، اگر راه‌حل مناسب برای بیرون‌رفت از چالش‌ها سنجیده شود، می‌تواند از بروز مشکلات به‌شکل بهتر آن جلوگیری کند.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس‌ مجلس نمایندگان نیز گفت، ما درک می‌کنیم که نیت حکومت خیر است، اما ولسی جرگه بر اساس صلاحیت‌های که قانون داده عمل خواهد کرد، و نیت وکلای مردم نیز در این راستا خیر می‌باشد.

او گفت که رئیس‌جمهور در راس سه قوه قرار دارد و همواره همکاری خوب با مجلس نمایندگان داشته که در دوسال رابط خوب و نزدیک با قوای سه‌گانه برقرار کرده‌است. رئیس ولسی جرگه بر حفظ رابطه میان حکومت و مجلس نمایندگان تأکید کرده، اظهار امیداری کرد که نشست‌های مشترک مشورتی تداوم یابد.

در این دیدار شماری چند از نمایندگان مردم در مجلس نمایندگان به‌گونۀ جداگانه در رابطه به‌همکاری‌های بیشتر، مثبت و سازنده صحبت کردند.

 

 

ما در صدد تقابل با شورای ملی نیستیم/ روند استیضاح متوقف شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد