ما-متعهد-به-استفاده-از-تکنالوژی-در-انتخابات-آینده-هستیم

به سلسلۀ جلسات آمادگی برای برگزاری انتخابات، روزگذشته جلسه ای به اشتراک کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی و نمایندگان کشور های کمک کننده، در ارگ ریاست جمهوری دایر گردید.

در این جلسه که در ارگ انجام شد و در آن برعلاوۀ رئیس جمهور کشور، قانونپوه محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و شماری از وزرای کابینه نیز حضور داشتند، در رابطه به طرز استفاده از تکنالوژی در روند انتخابات و تامین منابع مالی آن، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات  و رئیس دارالانشای کمیسیون متذکره، در رابطه به بررسی های شان بخاطر استفاده از تکنالوژی در روند انتخابات معلومات داده، گفتند که در ارزیابی های خویش، نکات قوت و ضعف استفاده از تکنالوژی را در روند انتخابات بررسی کردیم و بالاخره به این نتیجه رسیدیم که از تکنالوژی در روند انتخابات استفاده صورت گیرد.

در این جلسه اکلیل حکیمی وزیر مالیه در رابطه به نشست های خویش با نمایندگان کشور های کمک کننده در روند انتخابات، معلومات داد. 

 سپس قانونپوه محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در رابطه به مزایای استفاده از تکنالوژی در روند انتخابات صحبت کردند.

همچنان نمایندگان کشورهای کمک کننده نیز نظریات شانرا در این خصوص شریک ساخته گفتند که انتخابات یک پروسه افغانی است و ما در این روند در کنار حکومت افغانستان هستیم و از برگزاری آن حمایت می کنیم.

متعاقباً رئیس جمهور غنی صحبت کرده، گفت که ارادۀ قوی برای برگزاری انتخابات داریم و مشروعیت پروسه انتخابات برای ما مهم است، از همین جهت باید انتخابات به شکل شفاف برگزار گردد و نباید هیچگونه مداخله در این روند صورت گیرد.

رئیس جمهور بااشاره بر اینکه اولویت دولت افغانستان برگزاری انتخابات است، گفت که ما حتی در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد کرده بودیم که از تکنالوژی در روند انتخابات استفاده شود، که بنابر بعضی معاذیر این کار صورت نگرفت، اما فعلاً متعهد به استفاده از تکنالوژی در انتخابات آینده هستیم تا شفافیت آن تضمین گردد.

رئیس جمهور کشور در اخیر سخنان گفت که ما باید با استفاده از تجارب گذشته بهترین سیستم را برای برگزاری انتخابات داشته باشیم.

ما متعهد به استفاده از تکنالوژی در انتخابات آینده هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد