ماموریت-سازمان-ملل-برای-نظارت-از-تخلفات-در-افغانستان-ضروری-است

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که حضور ماموریت سازمان ملل متحد برای نظارت و گزارش تخلفات ضروری است و شورای امنیت باید ماموریت این سازمان را در افغانستان تمدید نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان عفو بین‌الملل با نشر اعلامیه گفته است که سازمان ملل متحد باید ماموریت خود در افغانستان را برای نظارت و گزارش نقض حقوق بشر در این کشور تمدید کند و کارکنان و منابع مورد نیاز خود را برای این ماموریت در اختیار این کشور قرار دهد.

لارنس ماس،  وکیل مدافع ارشد این سازمان با ابراز نگرانی از نقض حقوق بشر در افغانستان و اشاره به کشتار غیرنظامیان در پنجشیر گفته است که گزارش‌های نشر شده از این ولایت یک تصویر «خیلی وحشتناک» است.

لارنس ماس گفته است که فلم‌های نگران‌کننده و گزارش‌های دیگر از نقض حقوق بشر در پنجشیر بر ضرورت فوری نظارت جامعه بین‌المللی از آن‌چه در افغانستان اتفاق می‌افتد، تاکید می‌کند.

او تصریح کرده است: «تسلط طالبان خطرات جدی‌ را برای گروه‌های آسیب‌پذیر، به‌ ویژه روزنامه‌نگاران، اقلیت‌های قومی، زنان و دختران و کسانی که با دولت سابق، کشورهای خارجی و پیمان‌کاران آنان کار می‌کردند، به همراه دارد».

این سازمان در اعلامیه خود گفته است که طالبان ورود مواد غذایی و منابع ضروری به پنجشیر را منع کرده‌اند و باید ناظران حقوق بشر سازمان ملل متحد در صحنه بمانند و از حقوق افغان‌ها در این زمان «خطرناک» حمایت کنند.

لارنس ماس تاکید کرده که درفتر سازمان مل برای افغانستان«یوناما» باید حداقل ماهانه به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان اطلاع بدهد.

این در حالی است که بیش از ۵۰ سازمان ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در توافق با این درخواست سازمان عفو بین‌الملل از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواسته‌اند تا این کار را انجام دهند.

 

ماموریت سازمان ملل برای نظارت از تخلفات در افغانستان ضروری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد