متقی-ایران-همسایه-خوب-افغانستان-است

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌  ا.ا در دیدار با مسوولان رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی، از ایران به‌عنوان همسایه‌ی «خوب افغانستان» یاد کرده و در باره وضعیت افغانستان، تحولات اخیر و سیاست خارجه حکومت سرپرست گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت خارجه ا.ا با مننشر شده آمده است که آقای مقتی در این دیدار گفته که در سیاست خارجی ا.ا منافع دینی و ملی دنبال می‌شود و این سیاست تحت تاثیر هیچ کسی نیست.
متقی ایجاد نظام مرکزی، تامین امنیت و ریشه‌کن‌شدن کشت و قاچاق مواد مخدر را از بزرگ‌ترین دست‌آوردهای ا.ا در دو سال گذشته عنوان کرده است.
سرپرست وزارت خارجه‌ از ایران به‌عنوان «همسایه‌ خوب افغانستان» یاد کرده و با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و مشهد، گفته است که روابط دوجانبه‌ افغانستان و ایران به سمت تقویت و توسعه پیش می‌رود و این نشان می‌دهد که آینده‌ هر دو کشور روشن خواهد بود.
آقای متقی به منافع مشترک ایران و افغانستان در اهمیت جغرافیایی افغانستان اشاره و تبدیل این کشور به قطب ارتباط منطقه و جهان تاکید کرده است.
طبق خبرنامه وزارت خارجه ا.ا هیات ایرانی نیز سفر خود به افغانستان را مثبت ارزیابی کرده و توضیح داده‌اند که با آمدن به افغانستان، برداشت‌های مثبتی از وضعیت و تحولات واقعی این کشور گرفته‌اند که آن‌ها را با قلم و نشانی‌های رسانه‌ای خود با مردم ایران و جامعه‌ جهانی در میان خواهند گذاشت.
این در حالی است که چندی پیش امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا به دعوت رسمی ایران برای اشتراک به کنفرانس در مورد فلسطین، وارد تهران شده بود. او در این با شماری از مقام‌های ایرانی در مورد روابط اقتصادی، سیاسی و ترانزیتی گفتگو کرده بود.

متقی: ایران همسایه خوب افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد