متقی-به-شیوه-حکومت‌داری-ا-ا-احترام-بگذارید

سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا می گوید چنانچه ما در مدل و شیوه حکومت‌داری شما احترام داریم از شما هم این خواست را داریم که به رویش حکومت‌داری ما احترام بگذارید.

به گزارش افغان نیوز؛ امیر خان متقی سر پرست وزارت خارجه ا.ا در نشست کابل گفت: «امارت اسلامی افغانستان به منافع، انتخاب‌ها، ساختارهای حکومتی و مدل‌های توسعه دیگران احترام دارد و در مقابل از دیگران نیز توقع دارد که به منافع، انتخاب‌ها، مدل‌های حکومت‌داری و توسعه افغانستان احترام بگذارد.»

متقی می‌گوید که تاریخ ثابت کرده است که «نسخه‌های تحمیلی» کارساز نبوده و نتیجه‌ی معکوس داشته است.

سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا در آغاز نشست «ابتکار همکاری منطقه‌ای» بار دیگر با تعیین نماینده‌ی ویژه از سوی دبیرکل سازمان ملل مخالفت کرد و گفت که طرح‌های این سازمان جز جنگ و بی‌ثبات نتیجه‌ای نداشته است. او خواستار احترام کشورها به مدل حکومت‌داری طالبان نیز شد.

متقی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست را «بحث و گفت‌وگو برای شکل‌گیری روایت منطقه‌محور به هدف توسعه همکاری منطقه‌ای برای تعامل سازنده با افغانستان و کشورهای منطقه خواند».

او افزود: «طرح‌های سازمان ملل متحد نیز که در جریان کار فرستاده‌های مختلف ارائه شده، متأسفانه نتیجه‌ای جز جنگ، بی‌ثباتی و اشغال افغانستان نداشته است.»

سرپرست وزارت خارجه ا.ا بار دیگر با تعیین نماینده‌ی ویژه از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد مخالفت کرد و گفت در موجودیت یوناما نیاز به نماینده‌ی ویژه دیگر نیست.

او گفت که حکومت سرپرست آماده است و ظرفیت دارد تا روی مسایل مشترک و نگرانی‌ها با جهت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

متقی از سفیران و نمایندگان کشورهای حاضر در نشست، خواست که در نشست دوحه واقعیت‌های عینی افغانستان را به گوش آنچه او جهت‌های دور خواند، برساند تا «با رویکرد واقع‌بینانه، معقول و قابل قبول وارد تعامل و همکاری سازنده شوند». او گفت که «افغانستان با هیچ جهتی خواهان تقابل و جدال نیست، بلکه همواره روی تعامل مثبت تأکید داشته است».

متقی: به شیوه حکومت‌داری ا.ا احترام بگذارید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد