نعیم-نشست-کابل-فصل-جدید-تعامل-با-ا-ا-است

سرپرست سفارت افغانستان در دوحه می‌گوید: که هدف از نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای در کابل، فصل جدید تعامل کشورها با امارت اسلامی است.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد نعیم، سرپرست سفارت افغانستان در دوحه امروز(دوشنبه، 9 دلو) در ایکس خود نگاشته است هدف از نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان فصل جدید تعامل کشورهای منطقه با امارت اسلامی است.

نعیم می‌گوید: ا.ا پس از گرفتن قدرت در افغانستان توانسته با سیاست‌های اقتصاد محور و متوازن خود روابط افغانستان را با کشورهای منطه به استثنای کشور‌های که مستقیم با مردم افغانستان در حال جنگ بودند، بر قرار نماید.

او می‌گوید که در این نشست، هماهنگی در پیوند به همکاری‌های منطقه‌ای، ایجاد روایت مشترک منطقه‌محور در سطح منطقه و همکاری مشترک برای استفاده بیشتر از فرصت‌های اقتصادی مشترک، گفتگو خواهد شد.

آقای محمد نعیم می‌افزاید، امارت اسلامی برای کشورهای اشتراک‌کننده در این نشست اطمینان می‌دهد که امارت اسلامی برای داشتن روابط مثبت با منطقه اولویت می‌دهد.

به گفته وی، امارت اسلامی می‌خواهد، به کشورهای منطقه این پیام را برساند که افغانستان آماده است تا در پروژه‌های اقتصادی در اتصال منطقه‌ای و در محورهای سیاسی و ابتکارات منطقه‌ در سطح منطقه، حضور فعال داشته باشد.

نعیم: نشست کابل فصل جدید تعامل با ا.ا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد