متقی-خواستار-سرمایه‌گذاری-بازرگانان-ایران-در-کشور-شد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت ا.ا از بازرگانان و سرمایه‌گذران ایرانی و افغان خواستار سرمایه‌گذاری در کشور شده و اطمینان داده است که ا.ا با تمام توان از آنان حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه ا.ا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای متقی این اظهارات را در نشستی که از سوی اتاق بازرگانی مشترک افغانستان و ایران در مشهد برگزار شده بود، مطرح کرده است.
در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که در این نشست یعقوب‌علی نظری، والی خراسان رضوی، معاون او، سفیر افغانستان در تهران، مسوولان اتاق بازرگانی مشترک افغانستان و ایران و بازرگانان دو کشور حضور داشتند.
 در این نشست آقای متقی سیاست خارجی متوازن و اقتصاد محور ا.ا و فرصت‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی و زراعتی ایجاد شده در افغانستان اشاره کرده و گفته که حکومت سرپرست با تمام توان از سرمایه‌گذاری بازرگانان افغان و ایران در افغانستان حمایت می‌کند.
او به اهمیت ترانزیتی افغانستان برای اتصال کشورهای همسایه، منطقه و جهان اشاره کرده و در مورد اهمیت کریدور واخان به صورت مفصل صحبت کرده است.
سرپرست وزارت خارجه ا.ا در خصوص تامین امنیت، وحدت، رشد اقتصادی و همکاری های همه جانبه در افغانستان و منطقه نیز صحبت کرده و افزوده است که افغانستان با تمام توان برای بهبود اوضاع منطقه تلاش می‌کند و به هیچ کسی اجازه نمی دهد که از افغانستان امنیت کشورهای همسایه و منطقه را تهدید نماید. 
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا در سفرش به مشهد با یعقوب‌علی نظری، والی خراسان رضوی نیز در مورد ترانزیت، راه آهن، زارغت و توسعه و بازاریابی میان افغانستان و ایران گفتگو کرده است.
این در حالی است که آقای متقی روز جمعه برای اشراک در یک کنفرانس در مورد فلسطین به دعوت رسمی ایران وارد تهران شد.

متقی خواستار سرمایه‌گذاری بازرگانان ایران در کشور شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد