متقی‌-خواهان-تعامل-جهان-با-ا-ا-شد

مقام‌های وزارت خارجه در نشستی با کارمندان این وزارت خواهان تعامل مثبت سیاسی و اقتصادی جهان با امارت اسلامی شده و گفته است که تاکنون ۳۸ سفارت و نمایندگی امارت اسلامی در کشورهای گوناگون فعال اند.

به گزارش افغان نیوز؛ امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه (22 حوت) در نشستی با کارمندان این وزارت تحت نام "آموزش بهتر مسایل دینی" گفته است که امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت سیاسی و اقتصادی با جهان می‌باشد.

آقای متقی در این نشست تاکید کرد که سفارت‌خانه‌های افغانستان در شماری از کشورها و برعکس سفارت‌خانه‌های بعضی کشورها در کابل نیز فعال هستند و امارت اسلامی با تمام کشورهای جهان روابط خوب داشته و تاکنون ۳۸ سفارت و نمایندگی امارت اسلامی در کشورهای گوناگون فعال اند.

او در این نشست بر روابط و تعاملات خوب با حکومت سرپرست تاکید نموده و افزود که پس از سال‌ها جنگ هم‌اکنون در افغانستان حکومت مستقل و مرکزی بوجود آمده و خواهان روابط تجارتی‌ و سیاسی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان است.

سرپرست وزارت خارجه در این مراسم از تمامی کشورهای جهان خواسته است که راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرند و به نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در بیرون از کشور گفته است که بدون کدام فرقی، برای همه افغان‌ها خدمات ارایه کنند.

این مقام ارشد امارت اسلامی گفته است که کشورهای جهان، نهادها و دولت‌ها به شمول سازمان ملل درد مردم افغانستان را مداوا کرده نتوانسته است و تاکید کرد که حکومت سرپرست آماده هر نوع گفتگو با جهان است.

سرپرست وزارت خارجه همچنان در پیوند به مخالفان امارت اسلامی، گفته است که جهان از مخالفان امارت اسلامی پشتیبانی نمی‌کند و هیچ قدرتی در دنیا نمی‌خواهد که مخالفان را تقویت کند.

آقای متقی درباره اهمیت آموزش در کشور گفته است که نظام کنونی نیاز جدی به آموزش دینی و عصری  دارد و در حال حاضر جوانان در هر دو بخش آموزش می‌بینند.

اماٰ؛ کارشناسان و آگاهان سیاسی با درک شرایط واقعی و عینی افغانستان نظرات مختلفی نسبت به شرایط فعلی کشور دارند.

ویس ناصری، آگاه مسایل سیاسی می‌گوید که در دو نیم سال گذشته امنیت نسبی در افغانستان به وجود آمده اما؛ رعایت نشدن مسایل حقوق بشری و منشور سازمان ملل از سوی ا.ا یک امر جدی است که مانع  به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان است.

آقای ناصری افزود که باید حکومت سرپرست افغانستان به خواسته‌های جامعه جهانی احترام گذشته و به تشکیل حکومت همه شمول، رعایت مسایل حقوق بشری، بازگشایی دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها بروی دختران و حمایت نکردن گروهای تروریستی در افغانستان تلاش نمایند.

مقام‌های ارشد حکومت سرپرست افغانستان در حالی درباره تعامل با جهان سخن ‌می‌زنند که با گذشت بیش از دوو نیم سال هیچ کشوری حکومت سرپرست افغانستان را به‌رسمیت نشناخته است.

با این حال، جامعه جهانی و کشورهای منطقه و جهان همواره درباره به رسمیت شناختن امارت اسلامی گفته‌اند که تاکنون حکومت سرپرست افغانستان وعده‌های خود نسبت به جامعه جهانی را عملی نکرده است و اگر مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهند به عنوان حاکمان مشروع در جهان شناخته شوند، باید به همه وعده‌های خود عمل کنند.

متقی‌ خواهان تعامل جهان با ا.ا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد