مجاهد-افغانستان-در-تصامیم-خود-مستقل-است

پس از سخنان جو بایدن، رییس جمهور امریکا مبنی بر عدم حضور القاعده در افغانستان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که اظهارات او پابندی به تعهد ا.ا را ثابت می‌سازد.

به گزارش افغان نیوز؛ رییس جمهور امریکا به‌تازگی گفته است که او گفته بود که امریکا از امارت اسلامی برای مبارزه با القاعده کمک بگیرد و «امروز حق با او است».

این اظهارات بایدن واکنش‌برانگیز شد و رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در توییتی نوشته است: «رییس‌جمهور بایدن با افشای ضمائم پنهان توافق‌نامه‌ دوحه، افشاگری اساسی کرد».

نبیل افزوده است که بایدن در این افشاگری ماهیت واقعی امارت اسلامی به‌عنوان «واگنر امریکا در منطقه را روشن کرد».

سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به این اظهارات نبیل گفته است: «غلامان فراری امریکا از اظهار حقایق سوءاستفاده نکنید، بلکه به کارنامه‌های ننگین گذشته خود خجالت بکشید و از هموطنان خود معذرت و پوزش بخواهید».

مجاهد نوشته است که اگر امارت اسلامی غلام امریکا می‌بود، تحت تعزیرات قرار نداشت و به رسمیت شناخته می‌شود.

آقای مجاهد تاکید کرده است که امروز افغانستان در تصامیم خود مستقل است.

وزارت خارجه امارت اسلامی نیز اظهارات اخیر بایدن را درک حقیقت خوانده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه در توییتی گفته است که این اظهارت بایدن گزارش تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل مبنی بر حضور و فعالیت بیش از بیست «گروه مسلح» در افغانستان را رد می‌کند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه نیز از سخنان بایدن استقبال کرده و گفته که امریکا تازه حقیقت را درک کرده است.

آقای متقی روز شنبه (۱۰ سرطان) در گفتگو با شبکه الجزیره گفته که حالا مسوولیت واشنگتن است تا با ا.ا تعامل مثبت داشته باشد.

او افزوده است: «امارت اسلامی به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان بر ضد دیگر کشورها استفاده کند، ما در دو سال گذشته این را عملاً ثابت کردیم».

این در حالی است که بایدن روز جمعه در پاسخ به پرسشی گفت: «به یاد دارید که من در مورد افغانستان چه گفته بودم؟ من گفته بودم که القاعده در افغانستان نخواهد بود، من گفته بودم که آنان در آن‌جا نخواهند بود. من گفته بودم که طالبان به ما کمک می‌کنند. حالا چه می‌شود؟ چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است؟ روزنامه‌ها را بخوانید، حق با من بود».

 

 

مجاهد: افغانستان در تصامیم خود مستقل است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد