مجاهد-افغان‌ها-اکنون-با-اعتماد-به-نفس-زندگی-می‌کنند

سخنگوی طالبان می‌گوید که هرچند هنوز هم مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما مردم با اعتماد به نفس زندگی می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ نهاد تحقیقاتی گالوپ (Gallup) در یک نظرسنجی تازه در مورد وضعیت مردم افغانستان گفته‌است که حدود ۹۴ درصد از شهروندان افغان‌ در رنج به سر می‌برند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به این گزارش در برگه توییترش نوشته که ما این تبلیغات را دیده‌ایم، اما جنگ و تلفات در افغانستان اکنون به پایان رسیده است. 

وی افزوده که هرچند هنوز هم مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما مردم با اعتماد به نفس زندگی می‌کنند و امارات اسلامی برای بهبود وضعیت کار می‌کند.

گالوپ گفته‌است که وضعیت جاری نه تنها در افغانستان؛ بلکه در جهان نیز بالاترین رکوردی است که از سال ۲۰۰۵ به این‌سو در این نهاد ثبت شده‌است.

نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر چهار افغان، سه نفر آن‌ها – ۷۵ درصد – توان تامین غذای خانواده‌شان را ندارند.

طبق این نظرسنجی، از میان هر ۱۰ نفر، ۶ نفر قادر به تهیه سرپناه برای خانواده‌شان نیستند. در این میان، زنان ۶۲ درصد و مردان ۵۵ درصد برای تامین سرپناه برای خانواده‌شان تلاش کرده‌اند.

برای نخستین‌بار،‌ اکثر افغان‌ها -‌ ۵۳ درصد اشتراک‌کنندگان این سروی- گفته‌اند که اگر بتوانند کشور‌شان را برای همیشه ترک خواهند کرد. کسانی‌ که خواهان ترک کشو‌رشان هستند، می‌خواهند به ترکیه بروند. آلمان، کانادا و ایالات متحده به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

این درحالی است که رییس پارلمان اروپا در نخستین روز نشست ویژه این نهاد درباره زنان افغانستان گفت که جهان هر گونه تعامل با طالبان را منوط به احترام به حقوق زنان کند.

 

مجاهد: افغان‌ها اکنون با اعتماد به نفس زندگی می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد