کمک‌های-جهانی-در-۲۰-سال-گذشته-جنبه-سیاسی-داشت

معاون دوم رییس الوزرای طالبان، می‌گوید که کمک‌های جامعه جهانی در ۲۰ سال گذشته؛ غیر موثر و سیاسی بود. به همین دلیل، با تغییر نظام، اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

به گزارش افغان نیوز؛ اولین «کنفرانس اقتصاد افغانستان» به هدف ارائه دیدگاه اقتصادی و استراتژی حکومت طالبان، امروز چهارشنبه(۲۹، جدی) با حضور سفرا، نمایندگان سازمان‌ها و متخصصین در کابل برگزار شده است.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس الوزرای طالبان در این کنفرانس، گفت: «کمک‌های جامعه جهانی با اقتصاد افغانستان در ۲۰ سال گذشته؛ غیر موثر، غیر شفاف و سیاسی بود.»

آقای حنفی تصریح کرد که این کمک‌ها با تغییر نظام متوقف شد و اقتصاد افغانستان به گونه فوری در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

وی افزود؛ «نمی‌خواهیم اقتصاد کشور‌ ما به گونه دائم وابسته به کمک‌های خارجی باشد، ما به سوی خودکفایی اقتصادی می‌رویم و زمینه را برای رشد اقتصاد کشور‌ مساعد می‌سازیم.»

در همین حال، ملا محمد‌حسن آخند، رئیس الوزرای طالبان، گفت که مدعیان حقوق بشر با اعمال تحریم‌ها و مسدودیت‌ها، خود شان حقوق بشر را پامال می‌کنند.

این درحالی است که میشل بچلیت، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز گذشته از کشورهای جهان خواست که با وارد کردن فشار بیش تر بر طالبان، آنها را وادار کنند تا به حقوق بشر و زنان احترام بگذارند.

وی افزود که چشم‌پوشی از حقوق اساسی زنان و دختران، اقتصاد افغانستان را به طور گسترده دچار آسیب کرده‌است. افغانستان اکنون با یک «فاجعه بشری با ابعاد بی‌سابقه» مواجه است.

کمک‌های جهانی در ۲۰ سال گذشته جنبه سیاسی داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد