مجاهد-روی-حل-منازعات-در-امتداد-خط-دیورند-تصمیم-اتحاذ-می‌شود

سخنگوی ا.ا گفته است که ششمین نشست کمیته‌ مشترک هماهنگی میان حکومت سرپرست و پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شده و در آن روی «حل منازعات در امتداد خط دیورند» تصمیم گرفته خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا ناوقت روز گذشته ( چهارشنبه، 13 جدی) در ایکس نگاشته است که در این نشست هیات ا.ا به سرپرستی ملا شیرین آخند، والی قندهار و معین استخبارات استراتژیک وزارت دفاع شرکت کرده اند.

آقای مجاهد افزوده است: «به تعقیب مجالس قبلی، در این نشست هم در مورد حل منازعاتی که در امتداد خط دیورند میان هردو کشور به‌وقوع می‌پيوندد تصامیم اتخاد خواهد شد. همچنان به‌خاطر باشنده‌های هردو طرف خط دیورند تسهیلات لازم زیر بحث قرار خواهد گرفت».

او گفته است که این نشست‌ها به‌صورت نوبتی در اسلام‌آباد و کابل برگزار می‌شود.

این در حالی است که جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه موقت پاکستان در دیدار با هیات ا.ا به سرپرستی ملا شیرین آخند گفته است که اسلا‌آباد متعهد به ادامه تعامل و روابط دوجانبه‌ای سودمند با افغانستان است.

وزارت خارجه پاکستان شب گذشته (چهارشنبه، 13 جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفته دو طرف در این دیدار در مورد «موضوعات کلیدی مورد علاقه‌ دوجانبه، از جمله صلح و امنیت و همچنین ارتباط مردم با مردم» تبادل نظر کرده‌اند.

طبق اعلامیه، جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه‌ موقت پاکستان در این دیدار بر پرداختن به مسائل مورد نیاز برای استفاده از ظرفیت کامل تجارت و اتصال در منطقه تاکید کرده است.

در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ پاکستان آمده است که هیات ا.ا از میزبانی سخاوتمندانه‌ پاکستان از میلیون‌ها مهاجر افغانستان برای بیش از چهاردهه قدردانی کرده و موافقت کرده است که به «تعامل و گفتگو در سطح بالا» برای تقویت روابط دوجانبه ادامه دهد‌.

در اعلامیه‌ آمده است که این هیات در نشست کمیته‌ هماهنگی مشترک دو کشور شرکت کرده و در آن نشست در مورد تسهیل رفت‌و‌آمد از مرزهای دو کشور بحث کرده‌ است.

پیش از این رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که شیرین آخند در تلاش برای کاهش تنش بین افغانستان و پاکستان، به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

مجاهد:روی حل منازعات در امتداد خط دیورند تصمیم اتحاذ می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد