چهره‌های-سیاسی-مرکز-گفتمان-ایجاد-کرد

شماری از چهره‌های سیاسی کشور برای زمینه‌سازی گفتگوها میان حکومت سرپرست، شهروندان کشور و جامعه جهانی، مرکز گفتمان را در کابل راه‌اندازی کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ فضل‌الرحمن اوریاخیل، یکی از عضو اتحادیه گفتمان «سهار» روز چهارشنبه (۱۸ دلو) در یک نشست خبری گفت که هدف از ایجاد این اتحادیه گفتگو در مورد برخی مسایل مهم کشور با حکومت سرپرست و شماری چهره‌های سیاسی می‌باشد. 

آقای اوریاخیل افزود که این مرکز می‌تواند مشکلات و برخی اختلاف‌ها میان مردم، امارت اسلامی و همچنان جامعه جهانی را از طریق گفتگو برطرف سازد. 

او بیان داشت که این مرکز در تلاش است تا از طریق گفتمان‌ها میان جامعه جهانی، امریکا و جامعه افغانستان زمینه‌سازی شود تا مشکلات مردم از طریق گفتگو حل و صلح دایمی در کشور فراهم شود. 

عضو اتحادیه گفتمان سهار در این نشست تاکید کرد که حکومت سرپرست باید در این زمینه کمک و همکار باشد و از این مرکز حمایت نماید تا زمینه گفتگو با چهره‌های سیاسی و جامعه جهانی فراهم شود. 

فرید محمدی، آگاه مسایل سیاسی در این برنامه از ایجاد چنین مرکز استقبال کرده و گفت که گفتگوها میان چهره‌های سیاسی و جامعه جهانی می‌تواند در حل چالش‌های کنونی در کشور موثر باشد. 

آقای محمدی افزود که ایجاد چنین مرکز گفتمان با مردم و جامعه جهانی یک امر مهم است و در صورتی که حمایت دولت نباشد این مرکز نمی‌تواند به تنهای کدام کاری را انجام بدهد. 

او بیان داشت که چنین مرکز‌های گفتمان باید در کشور مورد استقبال قرار بگیرد و پلان‌های کوتاه مدت و دراز مدت داشته باشد تا بتواند با چهره‌های سیاسی و جامعه جهانی گفتگو نماید. 

یوسف امین‌زاده، یکی دیگر آگاه مسایل سیاسی در این برنامه می‌گوید که اگر این مرکز بتواند فعالیت‌های وسیع با حکومت و مردم داشته باشد، می‌تواند کاری را در کشور انجام بدهد اما؛ اگر حکومت سرپرست از این مرکز حمایت نکند کدام نتیجه‌ای مثبت نخواهد داشت. 

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی ا.ا از این مرکز استقبال کرده و گفته است که باید اعضای این مرکز با حکومت سرپرست در زمینه گفتگو با چهره‌های سیاسی و جامعه جهانی هماهنگ باشند. 

این در حالی است که مقام‌های حکومت سرپرست در دو ونیم سال گذشته همواره تاکید کرده است که راه‌اندازی گفتمان ملی در کشور نیازی نیست و ا.ا با شهروندان کشور و چهره‌های سیاسی دید و باز دید دارند.

چهره‌های سیاسی مرکز گفتمان ایجاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد