مجاهد-سازمان-ملل-از-کشورهای-بزرگ-دستور-می‌گیرد

سخنگوی ا.ا در واکنش به نشست شورای امنیت می‌گوید که سازمان ملل به دستور قدرت‌های بزرگ کار می‌کند و مردم افغانستان را از حق اصلی شأن محروم کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی ا.ا در واکنش به برگزاری نشست شورای امنیت درباره‌ی افغانستان گفته است که این سازمان به دستور قدرت‌های بزرگ کار می‌کند و قضایای دنیا و کشورها را نمی‌تواند بی‌طرفانه بررسی کند.

مجاهد در یک در نوار صوتی‌ که در شبکه ایکس ملی منتشر شده،  می‌گوید که ا.ا حق دارند که به نمایندگی از مردم خود و نظام، کرسی افغانستان در سازمان ملل را در اختیار بگیرند و به رسمیت شناخته شوند.

امارت اسلامی بار‌ها برای بدست آوردن کرسی افغانستان در سازمان ملل تلاش کرده  تا اکنون ناکام بوده است.

گفته می‌شود که  به‌تازگی کمیته‌ی اعتباردهی سازمان ملل، بررسی اعتبارنامه‌ی افغانستان را برای سومین‌بار به تعویق انداخته است.

 با این حال نماینده‌ی حکومت پیشین افغانستان همچنان نماینده‌ی این کشور در سازمان ملل باقی‌ مانده است.

محاهد با انتقاد از این تصمیم گفته است: «اگر این حق مردم افغانستان داده نمی‌شود، بدون شک که تقاضای عدالت از این سازمان نداریم. سازمانی که متأسفانه زیر فرمان قدرت‌های بزرگ کار می‌کند و بر اساس منافع آن‌ها پیش‌ می‌رود، قضایای دنیا و کشورها را بی‌طرفانه نمی‌تواند بررسی کند. پس امیدواری هم از آن سازمان دیده نمی‌شود».

سخنگوی ا.ا می‌گوید که زندگی مردم افغانستان وابسته به هیچ کشور و یا سازمانی نیست و منابع  در کشور وجود دارد و مشکلات مردم با استفاده از آن حل می‌شود.

مجاهد: سازمان ملل از کشورهای بزرگ دستور می‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد