مجاهد-گزارش-شورای-امنیت-واقعیت-ندارد

مقام‌های ا.ا در واکنش به گزارش تازه‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد طی اعلامیه گفته است که هیچ پایگاه القاعده در افغانستان وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛  ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در واکنش به گزارش که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه افغانستان پایگاه القاعده شده است گفت: شورای امنیت سازمان ملل نباید با این گزارش‌ها اعتبار‌شان را از بین ببرد. 

آقای مجاهد در این اعلامیه گفته است که هیچ پایگاه القاعده در افغانستان وجود ندارد و سازمان ملل در برابر حکومت سرپرست افغانستان یک برنامه «تهمت‌زنی» منظم را ایجاد کرده که همیشه در برابر ا.ا پروپاگندا (شایعه‌پراگنی) می‌کنند. 

او در این اعلامیه تاکید کرده است که گزارش‌های شورای امنیت سازمان ملل از منابعی سرچشمه می‌گیرند که بیست سال بخاطر منافع‌شان در کنار اشغال ایستاده بودند و با آزادی، آبادی و امنیت افغانستان حساسیت دارند. 

سخنگوی ا.ا در این اعلامیه به شورای امنیت گفته است که گزارش‌های این سازمان نباید قربانی سیاسی و اقتصادی ا.ا گردد و حیثیت و اعتبارش را در افغانستان زیر سوال نبرد. 

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارشی، از ایجاد هشت مرکز آموزشی جدید "القاعده" در افغانستان خبر داده است. 

در این گزارش آمده است که گروه القاعده یک انبار جنگ‌افزارخود را در ولایت پنجشیر و چهار مرکز دیگر را در ولایت‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان ایجاد کرده است. 

شورای امنیت سازمان ملل گفته است که داعش همچنان تهدیدی برای افغانستان و کشورهای منطقه و جهان می‌باشد. 

با این حال، مقام‌های ا.ا همواره تاکید کرده‌اند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشور استفاده نمی‌شود و نگرانی‌های جامعه جهانی در این زمینه بیجا است.

مجاهد: گزارش شورای امنیت واقعیت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد