مجاهدین-افغانستان-از-طعم-شيرين-پيروزي-محروم-ماندند

ریاست اجراییه به مناسبت بیست‌و هفتمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان اعلام نموده که اگر چه جهاد و مبارزۀ مخلصانه و بی‌ریای ملت افغانستان به پيروزي رسيد؛ اما دشمنان ما از طرق مختلف نگذاشتند تا آرمان‌هاي جهاد اسلامي تحقق يابد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی که امروز یک شنبه(8، ثور) منتشر شده، آمده است که در چنین روزی، مردم قهرمان و مجاهد افغانستان پس از سال‌ها جهاد و مبارزۀ مسلحانه علیه تجاوز خارجی و عوامل دست‌نشانده‌ داخلی‌ آنان و با دادن میليون‌ها شهيد، معلول و آواره، سرانجام به پيروزي رسيدند و بيرق فتح و ظفر را بر فراز قله‌های شامخ كشور به اهتزاز در آورند.

جهاد مردم افغانستان از روي‌دادهاي مهم سياسیي بود كه براي اولين بار در تاريخ مبارزات ملت‌ها عليه ظلم و اشغال، اسطوره شكست ناپذيري يك ابرقدرت تا دندان مسلح را درهم شكست و قدرت ايمان و خون و شهادت را در برابر زرادخانه‌هاي نظامي و جنگ افزارهاي مدرن به نمايش گذاشت.

جهاد و مقاومت نظم حاکم منطقه‌ای و بین‌المللی را عوض کرد و فصل تازه‌یی از مناسبات سیاسی و قدرت را در افغانستان گشود. اگر چه جهاد و مبارزۀ مخلصانه و بی‌ریای ملت افغانستان به پيروزي رسيد؛ اما دشمنان كشور ما از طرق مختلف نگذاشتند تا آرمان‌هاي جهاد اسلامي تحقق يابد و مردم مجاهد افغانستان از طعم شيرين پيروزي بهره‌مند گردند و دسیسه‌‌های مختلفی را علیه مردم مسلمان و مجاهد کشور به راه انداختند.

مردم ما با درک واقعیت‌ها و پیامدهای ناشی از توطیه‌های دشمن در مقابل تجاوز سرخ و سپس تجاوز سیاه به جهاد و مقاومت خود ادامه دادند تا این‌که افغانستان وارد مرحلۀ جدیدی از دولت‌سازی و توسعه و پیش‌رفت به همکاری جامعه بین‌المللی گردید.

امروز نیز با انواع حیله‌‌ و نیرنگ تلاش صورت می‌گیرد تا ملت افغانستان را از پیشرفت، ترقی، رفاه و خودکفایی بازدارند و به گذشتۀ تاریک برگردانند. اما مردم افغانستان که در این مرحله از تاریخ خویش به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌اند و با نهادها و ارتش قدرتمند برای تأمین صلح عادلانه و زندگی با سعادت مبارزه می‌نمایند تسلیم توطیه‌ها نمی‌شوند و در مسیر آزادی، استقلال، دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی استوار به پیش می‌روند.

این درحالی است که هشــت ثـــور 1371 مصادف است به اولین روز پیروزی مجاهدین که در آن آخرین سنگر پوشالی رژیم تحت الحمایه شوروی، سقوط کرد و بیرق سبز مجاهدین با شعار کلمه مقدس (لا اله الا الله محمد الرسول الله) بر فراز ارگ ریاست جمهوری و تمام نواحی شهر به اهتزاز در آمد.

مجاهدین افغانستان از طعم شيرين پيروزي محروم ماندند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد