مجلس-نمایندگان-دلایل-کافی-برای-استیضاح-وزیران-ندارد

ریاست جمهوری اعلام کرد که دلایل استیضاح وزیران کابینه از سوی مجلس نمایندگان قابل قبول نیست و باید این روند به تعویق افتد.

به گزارش افغان خبر: ریاست جمهوری شب گذشته با هیئت اداری و روسای کمیسیون های مجلس نمایندگان دیدار نموده، در خصوص پروسه استیضاح وزیران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در اعلامیه ریاست جمهوری که در رابطه به آغاز روند استیضاح وزیران که منجر به سلب صلاحیت سه وزیر گردید آمده که به استناد معلومات و مندرجات مادۀ ۹۲ قانون اساسی، از نظر ریاست جمهوری دلایل استیضاح وزیران کابینه  مخصوصاً وزیر امور خارجه کشور ناموجه پنداشته میشود.

ریاست جمهوری گفته نمایندگان مجلس در رابطه به کارکرد وزیران کابینه در خصوص مصرف بودجه سال جاری در روشنایی کامل قرار ندارند، انتظار می رود تا ارایه معلومات کافی روند استیضاح وزیران کابینه به تعویق افتد.

اما مجلس نمایندگان دلایل استیضاح 19 تن از اعضای کابینه را عدم مصرف بودجه انکشافی سال مالی 1394، تخطی از قانون و باقی داری های پیشکی میداند.

روز گذشته روند استیضاح آغاز گردید و در نخستین روز وزیران؛ امور خارجه، فواید عامه و کار، امور جتماعی، شهدا و معلولین سلب صلاحیت شدند.

مجلس نمایندگان دلایل کافی برای استیضاح وزیران ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد