منتظر-رای-دادگاه-عالی-در-خصوص-استیضاح-وزیران-هستیم

نصیر احمد اندیشه معین اداری وزارت خارجه گفت که رای عدم صلاحیت وزیر خارجه کشور در تصمیم گیری احساساتی نماینده‌گان کشور صورت گرفته است، که این وزارت منتظر نتایج دادگاه عالی کشور می‌باشد.

به گزارش افغان خبر، معین اداری وزارت خارجه کشور گفت که اکثر بودجه وزارت خارجه غیر اختیاری بوده و آنها نتوانسته اند که از آن بودجه استفاده نمایند.

به گفته اقای اندیشه پروسه تدارکاتی بودجه مالی روند طولانی دارد که یکی از مشکلات تمام وزارت خانه می‌باشد.

این مقام عالی رتبه وزارت خارجه کشور میگوید که نماینده‌گان مجلس در وقت توضیح وزیران روز اول متوجه نبودند و گوش نمیکردند.

معین اداری وزارت خارجه، ادامه کار وزیر خارجه به فرمان رئیس جمهوری کشور را قانونی میداند و میگوید که رئیس جمهوری به حیث رئیس سه قوه دولت افغانستان فرمان داده تا وزیران سلب صلاحیت شده از سوی مجلس نماینده‌گان کماکان به کارشان ادامه دهند.

چندی پیش در اولین روز استیضاح اعضای کابینه از سوی مجلس نمایندگان؛ وزیران خارجه، فواید عامه و کار امور اجتماعی شهدا و معلولین بخاطر مصرف نکردن بودجه مالی؛ رای عدم اعتماد گرفتند.

اما حکومت به رهبری رئیس جهموری محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس اجراییه اعلام کرد که تصمیم نماینده‌گان به نفع مردم افغانستان نیست، و از وزیران سلب صلاحیت شده خواستند که به کارشان ادامه دهند.

در همین حال نماینده‌گان مجلس اعلام کرد که رئیس جمهوری با دخالت در قوه مقننه می‌خواهد مشروعیت آنها را سلب کند و این قوه راتحت نظر خودش در بیاورد.

منتظر رای دادگاه عالی در خصوص استیضاح وزیران هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد