مجلس-نمایندگان،-معین-مبارزه-علیه-مواد-مخدر-را-از-نشست-امروزی-اخراج-کرد

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله به دلیل اتهام بستن به نمایندگان مبنی بر دخالت در تقرری های این اداره در ولایت های که مواد مخدر کشت، تولید و قاچاق میشود، از نشست امروز مجلس اخراج شد.

به گزارش آژانس افغان خبر؛ مجلس نمایندگان در نشست امروز دو شنبه (۱۲میزان) معین و سرپرست وزارت مبارزه با مود مخدر، معین و سرپرست وزارت صحت و معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله را در پیوند به افزایش معتادان مواد مخدر به ویژه در شهر کابل، فراخوانده بود؛ اما این نشست با سخنان آقای احمدی جنجالی شد و بدون نتیجه پایان یافت.
باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله پس از آن از نشست امروز مجلس اخراج شد که حاضر نشد نام نمایندگانی را که به گفته وی در تقرری های مربوط به این اداره دست اندازی می کنند، فاش کند.
آقای احمدی در بخشی از سخنان خود در پیوند به چالش مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور گفت: "برخی  نمایندگان در تقرری ها در  ولایاتی که مواد مخدر در آن کشت، تولید و قاچاق می شود دست دارند".
این گفته های وی  باعث تشنج در مجلس شد و نمایندگان اصرار داشتند که از این نمایندگان به صورت

مشخص نام برده شود تا همه نمایندگان قربانی اتهامات وارده نشوند.

در همین حال نمایندگان یادآورشدند که در صورت مشخص نکردن وکلای متهم، وی از سوی مجلس باید به دادستانی معرفی شود.
رمضان بشردوست گفت: " معین مبارزه علیه مواد مخدر انگشت روی موضوع اساسی گذاشته، قبلا وزیر داخله، معاون رییس جمهور و یک مقام دیگر حکومت نیز گفته بودند که تعدادی از مقام های عالی رتبه دولتی که وزیر و وکیل نیز شامل آنها می شود، مشکل اصلی کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر می باشند؛ امروز از وکلا باید آغاز شود  معین باید  نام  این ها را بگیرد در غیر آن دست بسته به سارنوالی تحویل داده خواهد شد ".
آقای بشردوست با اشاره به سخنان آقای احمدی افزود، راهی برای قطع ادامه جنگ در کشور پیدا شده و تمام مشکلات ناشی از مواد مخدر بوده که در آن هم کسانی از قوای ثلاثه دولت دست دارند.
پس از این تنش و انکار آقای احمدی از نام گرفتن نمایندگان متهم، دیگر اجازه صحبت به معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله داده نشد و او از نشست عمومی مجلس اخراج شد.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس اظهارداشت، در مورد معین مبارزه با مواد مخدر در روزی که نصاب مجلس تکمیل باشد تصمیم گرفته خواهد شد و هرتصمیمی را که مجلس بگیرد اعمال خواهد شد.
نشست امروز مجلس پس از این تنش که بیشتر از نیم ساعت دوام کرد، بدون نتیجه پایان یافت و نمایندگان به دیگر مهمانان خود نیز اجازه صحبت ندادند.

آقای ابراهیمی خاطر نشان ساخت که در یک نشست دیگر وزرای مربوطه را بار دیگر استجواب می کند.
این در حالی است که نمایندگان مجلس ادعا دارند؛ حکومت به ویژه پلیس در کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور دست دارند.
 

 

مجلس نمایندگان، معین مبارزه علیه مواد مخدر را از نشست امروزی اخراج کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد