محب-دست‌آوردها-و-ارزش‌های-۱۹-ساله-معامله-نمی‌شود

مشاور امنیت ملی در دیدار با نمایندگان پارلمان کشور گفت که حکومت هیچ گاه در مذاکرات صلح، روی دستاوردها و ارزش‌های ۱۹ سال اخیر معامله نخواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان عصر روز گذشته (شنبه) با برخی از اعضای مجلس نمایندگان دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار نمایندگان مجلس گفتند که برای تطبیق بهتر پلان و برنامه‌های حکومت و به هدف کاهش نارضایتی‌ها و مشکلات جاری در کشور نیاز است تا میان حکومت و پارلمان هماهنگی و همکاری‌ها بیشتر گردد، چون که پارلمان از مردم نمایند‌گی می‌کند و می‌تواند که در سطح ملی و محلی به حمایت مردم مشکلات را به آسانی حل نمایند.

نمایند‌گان اضافه کردند که در جریان مذاکرات روند صلح نباید دستاوردهای ۱۹ ساله و ارزش‌ها بخصوص حقوق بشر و حقوق زن معامله صورت گیرد.

مشاور امنیت ملی نیز در این دیدار بیان داشت، که حکومت هیچگاه در مذاکرات جاری صلح روی دستاوردها و ارزش‌های ۱۹ ساله معامله نخواهد کرد، و خود را در برابر حفظ همه ارزش‌ها متعهد می‌داند.

وی اضافه کرد، که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به هدف تحکیم صلح ‌در کشور تمام گام‌های ضروری را برداشته است و اکنون وقت این‌ست که طالبان ثابت سازند که همچنین خواهان صلح در افغانستان هستند و برای این هدف گام‌های واقعی بردارند و ارزش‌های موجود در کشور را نیز بپذیرند.

محب اظهارداشت که لازم است تا همکاری و هماهنگی‌ها‌ میان حکومت و پارلمان بیشتر گردد و به هدف تامین امنیت ولسوالی‌ها، مناطق نا امن و شاهراه پلان‌های مشخص زیر کار است و به زودی مرحله عملی آن آغاز خواهد شد.

این درحالی است که نشست افتتاحیه نخستین مذاکرات مستقیم دولت و طالبان پیش از چاشت دیروز شنبه، ۲۲ سنبله، در دوحه، پایتخت  قطر، برگزار شد.

محب: دست‌آوردها و ارزش‌های ۱۹ ساله معامله نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد