پایان-دور-نخست-گفتگو؛-دیدار-عبدالله-با-پمپئو-در-قطر

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در حاشیه نشست افتتاحیه نخستین مذاکرات مستقیم دولت و طالبان در قطر دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: نشست افتتاحیه نخستین دور گفتگوهای بین‌الافغانی که امروز (شنبه، ۲۲ سنبله) با سخنرانی عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی، زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان و وزیران خارجه کشور های هم‌پیمان افغانستان که در دوحه پایتخت  قطر برگزار شده بود، پایان یافت.

در این دیدار، محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه و سعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح نیز حضور داشته‌اند.

طبق اعلام سپیدار، عبدالله عبدالله، در این دیدار به وزیر امور خارجه امریکا اطمینان داده است که صلح برای دولت و مردم افغانستان اولویت دارد.

عبدالله عبدالله گفته است: «ما آمده‌ایم تا به جنگ و منازعه پایان ببخشیم و زمینه‌ی صلح پایدار و عادلانه را در افغانستان فراهم کنیم.»

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که طالبان نیز از این فرصت برای صلح و پایان خشونت استفاده بهینه کنند.

سپیدار گفته است که وزیر خارجه امریکا نشست افتتاحیه شروع مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان را تاریخی خوانده و ابراز امیدواری کرده است که افغان‌ها در نتیجه این مذاکرات به سال‌ها جنگ و خشونت پایان دهند و به صلح دایمی دست یابند.

مایک پمپئو گفته است که کشورش از مردم افغانستان و تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح، قطع جنگ و خشونت حمایت می‌کند.

از سوی هم، ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان و فرد شماره دوم این گروه، امروز شنبه(22، سنبله) در مراسم آغاز مذاکرات بین الافغانی در قطر گفت که ما به خواست‌های مردم توجه نموده و خواستار افغانستان مستقل، پیشرفته و مرفه هستیم.

این درحالی است که نشست افتتاحیه نخستین مذاکرات مستقیم دولت و طالبان پیش از چاشت امروز شنبه، ۲۲ سنبله، در دوحه، پایتخت  قطر، برگزار شد.

پایان دور نخست گفتگو؛ دیدار عبدالله با پمپئو در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد