محقق-جنرال-رازق-از-پشت-خنجر-خورد

معاون دوم ریاست اجرائی حکومت وحدت ملی در سفرش به ولایت قندهار حمله بر جنرال رازق را ناجوانمردانه دانست و افزود که به او از پشت خنجر زدند.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، معاوم دوم ریاست اجرائی که صبح دیروز با داکترعبدالله عبدالله، رئیس اجرائی و شماری از سیاست مداران و اعضای کابینیه به ولایت کندهار رفته بود، گفت که کشته شدن جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار ازیک سو مصبت بسیار شکننده است ولی در عین حال شهادت او نمادِ برای وحدت و همدلی درمیان اقوام شده است.

وی گفت که جنرال رازق تنها متعلق به مردم کندهار نبود و تنها برای این ولایت کار نکرد، بلکه او متعلق به تمام مردم افغانستان است و برای دفاع از تمام مردم این کشور قربانی شده است.

آقای محقق در سفرش به کندهار گفت:”جنرال رازق یک مرد مردم‌دار بود و آمدن بزرگان کشور به کندهار از خاطر علاقه شدید نسبت به او است، نه مسایل سیاسی. از مردم کندهار و برادر شان توقع دارم که دیوار همدلی که ایجاد شده است را حفظ کنند. ما همبستگی داریم و قدر او را میدانیم.”

معاون ریاست اجرائیه با اشاره به کارکردهای جنرال رازق، اظهار داشت که وی سد محکمی برای امنیت قندهار و جنوب کشور قلمداد می شد و از دست دادن او هم ضایعه بزرگی است.

وی حمله بر جنرال رازق را ناجوانمردانه دانست و افزود که به او از پشت خنجر زدند.

اعضای ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی در حالی برای غمشریکی با خانواده جنرال رازق به قندهار رفتند که پیش از این محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین، رئیس امنیت ملی، حنیف اتمر و رهبران حزب جمعیت اسلامی و ائتلاف بزرگ افغانستان نیز به همین منظور به قندهار رفته بودند.

محقق: جنرال رازق از پشت خنجر خورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد