محقق-حزب-وحدت-علیه-هر-گروه-ياغى-مبارزه-می‌کند

محمد محقق در سفرش به شهر مزار، اعلام کرد که تمام فرمانده‌هان حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان آماده اند عليه هر گروه ياغى مبارزه کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور ارشد رئیس جمهور در امور امنیتی و سیاسی، بعد از ظهر روز چهارشنبه(۲، سرطان) وارد مزارشریف مرکز ولایت بلخ شد.

آقای محقق در صحبت با رسانه‌ها، هدف از سفرش را بسیج مردم و فرمانده‌های جهادی زیر چتر دولت در برابر گروه طالبان خواند.

او وضعیت پیش آمده را فرصت خوب برای بسیج مردمی در برابر طالبان خواند و از همه‌ی مردم افغانستان به خصوص شهروندان ولایات شمال خواست که در برابر طالبان بسیج شوند و از نیرو‌های امنیتی حمایت نمایند.

محقق گفت که تمام فرمانده‌هان حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان آماده است در چوكات يك قيام سراسرى مجاهدين يك‌جا بانيروها امنيتى كشور در مقابل هر متجاوزى از مردم  دفاع و عليه هر گروه ياغى مبارزه کنند. 

وی همچنان با اشاره به افزایش خشونت‌ها و کشتار افراد ملکی گفت که طالبان اراده به صلح ندارند و آنها در کنار اشغال مناطق، به ویرانی زیربنا‌ها، قتل عام و کشتار مردم می‌پردازند.

این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در نشستی، وضعیت امنیتی افغانستان را بررسی و تاکید داشته که «برگشت امارت طالبان به هیچ‌ صورت پذیرفتنی نیست.»

محقق: حزب وحدت علیه هر گروه ياغى مبارزه می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد