مدارک-بدست-آمده-از-دخالت-اسلام-آباد-در-افغانستان

هیأت ۱۶ نفری از شورای ملی افغانستان بر اساس مدارک بدست آمده از دخالت اسلام آباد در افغانستان به پاکستان سفر خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: این هیأت به دعوت رسمی پاکستان و به ریاست عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس در ماه اگست عازم اسلام آباد خواهند شد.

این سفر بخاطر گفتگو در مورد روابط مبهم میان افغانستان و پاکستان می باشد، به گفته ی نذیر احمدزی؛ نایب دوم مجلس نمایندگان، گفتگو میان هیأت 16 نفری افغانستان و چهره های سیاسی پاکستان بخاطر بهبود روابط میان این دو کشور خواهد بود.

آقای احمدزی تصریح نمود که هیأت شورای ملی افغانستان بر اساس مدرک بدست آمده که دخالت پاکستان در افغانستان  را نشان می دهد به گفتگو خواهد پرداخت و این مدرک را با مقامات سیاسی پاکستان در میان قرار داده و از مقام ها این کشور می خواهد که دست شان را از مداخله در افغانستان کوتاه کند.

به باور آگاهان، این سفر پیامد مثبت دارد و خوبست که مقامات این دو کشور در مورد مسائل و اتهامات وارده باهم دیگر به گفتگو پرداخته و راه حل اساسی جستجو کنند.به گفته ی حسن حقیار هرچند روابط اسلام آباد و کابل تنش آلود است اما وارد شدن از راه مذاکره و گفتگو نتیجه مثبت دارد.

به گفته ی احمدزی هیأت شورای ملی خواست شان از پاکستان این است که دخالت در افغانستان را نقط ی پایان بگذارد.

این اتهامات از سوی شماری از اعضای شورای ملی افغانستان در حالی است که دو ماه پیش هیأت مجلس پاکستان بر اساس مدارک، افغانستان را متهم به دخالت در پاکستان نموده بود و بخاطر بهبوط روابط خواستند که هیأتی را به پاکستان بفرستند.

مدارک بدست آمده از دخالت اسلام آباد در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد