میزان-کمک-های-جامعه-جهانی-به-روند-برگزاری-انتخابات-مشخص-میشود

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات از مشخص کردن میزان کمک های مالی جامعه جهانی به انتخابات افغانستان، ازسوی یوناما تا یک هفته دیگر خبرداده اند.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون انتخابات بیان داشته که تا یک هفته  دیگر میزان کمک های مالی کشور های کمک کننده به انتخابات افغانستان از سوی یوناما مشخص خواهد شد.

مسوولان درکمیسیون مستقل انتخابات از تازه ترین نشست که میان رهبران کمیسیون مستقل انتخابات، حکومت و کمک کنندگان بین المللی در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردیده بود خبر داده گفته اند ک بحث چگونگی کمک های مالی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها مورد بررسی قرار دارد.

از سوی هم امام محمد وریماچ رییس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات در پیوند به این موضوع به رسانه ها گفته است که نماینده سازمان ملل متحد عهده دار مشخص کردن تعهدات مالی کشورهای تمویل کننده را پیرامون برگزاری انتخابات در افغانستان شده است.

قابل ذکراست که درنشست قبلی مشترک این نهادها، سفارت ایالات متحده امریکا درکابل اعلام کرد که واشنگتن انتخابات پارلمانی افغانستان را در سال آینده حمایت میکند.
این درحالی است که حکومت به نهادهای داخلی چون اداره تدارکات ملی و اداره شناسنامه های برقی هدایت داده است تا همکاری های شان را با کمیسیون مستقل انتخابات نزدیک سازند.

همچنان طبق هدایت رییس جمهورافغانستان، باید تمام خریداری تجهیزات تکنالوژی برای ثبت نام رای دهندگان از کمیته تدارکات ملی صورت گیرد.

 

میزان کمک های جامعه جهانی به روند برگزاری انتخابات مشخص میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد