مذاکره-و-دفاع-مشروع-هر-دو-را-پیش‌بریم

رییس شورای عالی مصالحه ملی، تاکید داشت که برنامه صلح را با خلوص نیت دنبال می‌کنیم، اما اگر گروهی در پی تحمیل نظریات شان از طریق جنگ باشد، دفاع مشروع با قاطعیت صورت می‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، در نشست مشترک با زنان نخبه در مورد وضیعت جاری کشور، گفت که هرچند خشونت‌ها به‌صورت نگران کننده‌ افزایش یافته، اما فرصت‌ها برای دست‌رسی به صلح نیز بیشتر شده است. 

وی افزود که دولت افغانستان همیشه در پی صلح عادلانه و شفاف بوده و از صلحی حمایت کرده که در آن به حقوق اساسی مردم حرمت گذاشته شود و حق هیچ شهروند ضایع نگردد.

آقای عبدالله تصریح کرد که صلح نیاز غیر قابل انکار است، اما با افزایش خشونت، جنگ و تلاش برای گرفتن جغرافیایی بیشتر، صلح آمدنی نیست.

به گفته وی؛ ما تا حال برنامه صلح را با خلوص نیت به پیش برده‌ و دنبال می‌کنیم، اما این نکته نیز باید واضح باشد که اگر گروهی در پی تحمیل نظریات شان از طریق جنگ و خشونت باشد، دفاع مشروع با قاطعیت صورت می‌گیرد. 

رییس شورای عالی مصالحه ملی تاکید داشت که از خیزش‌های مردمی که در کنار نیروهای امنیتی و برای حمایت از نیروهای امنیتی به راه افتاده، حمایت می‌کنیم.

این درحالی است که شبکه زنان افغان از خشونت‌های روز افزون طالبان در سراسر کشور انتقاد کرده و می‌گوید که امریکا افغانستان را در حالت بی‌سرنوشتی رها کرد و آینده زنان تاریک و مبهم به نظر می‌رسد.

مذاکره و دفاع مشروع هر دو را پیش‌بریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد