مراکز-اصلاح-و-تربیت-اطفال-در-سراسر-کشور-بدون-تعمیر-است

وزارت عدلیه کشور میگوید که مرکز اصلاح و تربیت اطفال با مشلکات زیادی مواحه است که مهم ترین آن نبود تعمیر مشخص برای نگهداری کودکان مجرم میباشد.

به گزارش افغان خبر: دکتورعبدالله عبدالله در جلسه کمیته فرعی مرکز اصلاح و تربیت اطفال شورای وزیران گفت کودکان این مراکز را با حرف نه؛ با کار و برنامه باید حمایت کرد.

کمیته فرعی مرکز اصلاح و تربیت اطفال شورای وزیران، تحت ریاست رئیس اجرائیه تشکیل جلسه دادعبدالبصیر انور وزیر عدلیه، در حالی‌که نبود ساختمان برای نگهداری کودکان موجود در مراکز اصلاح و تربیت اطفال را از بزرگترین چالش‌های فرا راه این وزارت عنوان نمود، عدم تامین امنیت مراکز اصلاح و تربیت کودکان را نیز نگران کننده دانست و خواهان رسیدگی به این مشکل گردید.

وی علاوه نمودکه عدم توزیع ادویه از سوی وزارت صحت عامه‌که بر اساس قانون، باید انجام دهد و به دلیل کمبود پرسونل، نمی‌دهد، مشکل دیگری است که نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

وزیر عدلیه در همین‌حال خواستار همکاری وزارت معارف در آموزش شاگردانی شد که مرتکب تخلف گردیده و به این مرکز معرفی می‌شوند.

آقای انور با تاکید بر این مطلب که مراکز اصلاح و تربیت در بیست و چهار ولایت، ساختمان ندارند و در ساختمان‌هایی موقعیت دارند که به کرایه گرفته شده‌اند، از کم توجهی وزارت مالیه و عدم همکاری مؤسسات خارجی در اعمار ساختمان برای مراکز اصلاح و تربیت اطفال یاد نمود و آن را یکی از نگرانی‌هایی عنوان نمودکه اگر حل نشود، ‌مشکل‌ساز می‌گردد.

درهمین‌حال نمایندۀ وزارت مالیه، از آمادگی این وزارت برای اعمار دست‌کم پنج ساختمان برای این مراکز خبر و اطمینان داد.

از سوی دیگر معین وزارت معارف، در حالی‌که نیاز کودکان مراکز اصلاح و تربیه اطفال به آموزش‌ را مبرم و مهم ارزیابی نمود، نبود کتاب و بست را از چالش‌هایی فرا راه این وزارت عنوان نمود و افزود: با وجود تلاش‌های مکرری که کرده اند، وزارت مالیه حاضر نشده است که در قسمت مشکل بست با آنان همکاری نماید.

دکتور عبدالله عبدالله از نهادهای ذیربط مختلف، به عبدالبصیر انور وزیرعدلیه وظیفه سپرد تا در هماهنگی با نصرالله بریالی ارسلایی رئیس دارالإنشای شورای وزیران، نشست مشترکی را با وزیر امورداخله کشور و در کاخ سپیدار برگزار نموده و تمام مشکلات مرتبط میان وزارت عدلیه و امور داخله را حل نمایند.

همچنان رئیس اجرائیه کشور به وزیر عدلیه هدایت داد که نشست مشترک دیگری را با وزیر صحت عامه در قصر سپیدار انجام دهند تا نگرانی‌های موجود در این راستا به زودترین فرصت ممکن، حل و مرفوع گردد.

همچنان به وزیر عدلیه تاکید نمودکه برای حل دایمی مشکل ساختمان برای مراکز تربیه و اطفال، در هماهنگی و همکاری با وزارت شهرسازی و مسکن، طرح دقیقی را با نظرداشت ضرورت، شرایط و نفوس هر ولایت تدوین نموده و در عین حال، زمین مناسب برای اعمار ساختمان تعیین نمایید تا اقدام‌های بعدی برای عملی نمودن آن روی‌دست گرفته شود.

دکتور عبدالله عبدالله به وزارت معارف وظیفه سپرد تا پیشنهاد مشخصی را برای افزایش بست تدوین نماید تا مشکل آموزشی کودکان موجود در مراکز اصلاح و تربیه کودکان در مناطق مختلف کشور حل گردد.

مراکز اصلاح و تربیت اطفال در سراسر کشور بدون تعمیر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد