مردم-انتخابات-را-به-قیمت-جان-شان-نمی-خواهند

گروه کاری مشترک نهادهای جامعه مدنی، حمله انتحاری بر مرکز توزیع تذکره در غرب کابل را جنایت جنگی خوانده و می افزاید که مردم افغانستان طرفدار آمدن صلح و برگزاری انتخابات شفاف و سالم هستند اما تحقق آن را به قیمت از دست دادن جان شان نمی‌خواهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:  گروه کاری مشترک نهادهای جامعه مدنی، امروز (چهارشنبه، 5 ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت:  حمله انتحاری بالای مرکز توزیع شناسامه درغرب کابل جنایت جنگی است و این عمل مخالف تمام ارزش‌های دینی و اسلامی است که جامعه بین الملل باید این قضیه را به شکل جدی بررسی کند.

سید عبدالله احمدی، عضو گروه کاری مشترک نهادهای جامعه مدنی گفت: مردم افغانستان طرفدار آمدن صلح و برگزاری انتخابات شفاف و سالم هستند اما تحقق صلح و انتخابات را به قیمت از دست دادن جان شان نمی‌خواهند.

احمدی گفت: حمله بر مرکز توزیع شناس نامه در دشت برچی جنایت جنگی است و هیچ گونه جنبه دینی و اسلامی ندارد. این فعال مدنی هشدار می دهد درصورتیکه امنیت مردم تامین نگردد، مشارکت ملت در انتخابات پیش‌رو کاهش پیدا میکند و مشروعیت حکومت نیز زیر سوال خواهد رفت.

احمدی بیان داشت: حکومت در تامین امنیت شهروندان کوتاهی می‌کند و همچنان با جامعه مدنی مشورت ندارد در چندین  نشست مهم ملی و بین المللی هیچ نماینده از جامعه مدنی حضور نداشته است.

زهرا سپهر، عضو گروه کاری مشترک نهادهای جامعه مدنی نیز گفت: افزایش ناامنی به ویژه حمله بالای اماکن عمومی مکاتب، و ادارات خدمات عامه باعث نگرانی جدی شهروندان شده است.

این فعال مدنی  ازحکومت می‌خواهد که در حد امکان مراکز ثبت نام رای دهندگان را از اماکن عمومی دور کند چرا که موجودیت مراکز ثبت نام رای دهندگان و توزیع تذکره جان مردم ملکی را به خطر مواجه می‌کند.

اعضای گروه کاری مشترک نهاد های جامعه مدنی ازحکومت می خواهد که هرچی عاجل عاملین جنایت اخیر را شناسایی، محاکمه و مجازات نماید.

دلجویی حکومت ازخانواده های شهدا، جدا کردن مراکز رای دهی از مکاتب، ایجاد گروه های سیار برای توزیع شناسنامه وتامین امنیت شهروندان برای انتخابات از خواست های دیگر این گروه از حکومت وحدت ملی است.

در حمله انتحاری بر مرکز توزیع شناسنامه درغرب کابل بیش از 69 نفر کشته و بیش از 150 نفر زخمی شده اند.

مردم انتخابات را به قیمت جان شان نمی خواهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد